سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در کنفرانس بین‌المللی سران کشورهای اسلامی مطرح شد

امت مسلمان با اخلاق و رفتار خود بر جهان مسلط می‌شود

مفتی عام تونس در کنفرانس سران کشورهای اسلامی، اسلام را گفتمان میان انسان و خداوند دانست و گفت: خداوند از ما می‌خواهد امتي قوی باشیم، امتی که با اخلاق و رفتار خود بر جهان مسلط باشد.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، "شیخ عثمان بطیغ" مفتی عام تونس در کنفرانس بین‌المللی سران کشورهای اسلامی با تبریک میلاد پیامبر عظیم‌الشان اسلام در هفته وحدت گفت: جهان اسلام هم‌اکنون در شرایط خاصی قرار دارد، چرا که ملت‌های مختلف مشکلات فراوانی دارند و همگی باید بر وحدت اسلامی تاکید کنند.

وی با تاکید بر اینکه رسول اکرم(ص) نجات‌دهنده انسان‌ها هستند، افزود: جهانیان پیش از ظهور اسلام در تاریکی و اختلافات محض بودند و اعراب در آن برهه در جاهلیت به سر می‌بردند.

شیخ عثمان بطیغ ادامه داد: قرآن به عنوان رحمتی برای مسلمانان نازل شد تا آنها را به سمت عبادت خداوند و اطاعت پروردگار هدایت کند.

وی تصریح کرد: دین اسلام خواهان وحدت و از بین بردن تمامی اختلافات مذهبی است، چرا که همواره بر این مهم تاکید دارد.

شیخ عثمان بطیغ اظهار داشت: قرآن را باید به عنوان الگویی برای خود قرار دهیم و باید ارزش‌های قرآن را اجرا کنیم، چرا که اسلام، رحمتی برای جهانیان است.

مفتی عام تونس در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: اسلام گفتمان میان انسان و خداوند است، خداوند از ما می‌خواهد امتي قوی باشیم، امتی که با اخلاق و رفتار خود بر جهان مسلط باشد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: عثمان ، بطیغ ، مفتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.