سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام شجونی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

یخ حزب در کشور ما نمی‌گیرد/ وجود رهبری و مراجع دینی، مردم ایران را از حزب بی‌نیاز کرده است

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه در کشور ما یخ حزب نمی‌گیرد، چون مراجعی داریم که کمر فعالیت‌های احزاب و گروه‌ها را می‌شکنند، گفت: بسیاری از احزاب ایران تنها از کمیسیون ماده 10 احزاب مجوز گرفته‌اند اما کارایی ندارند.

"حجت الاسلام جعفر شجونی" در گفتگو باخبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران درباره جایگاه و نقش احزاب در جامعه سیاسی ایران اظهار داشت: در کشور ما یخ حزب نمی‌گیرد، چون ما مراجعی داریم که کمر فعالیت‌های احزاب و گروه‌ها را می‌شکنند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: بسیاری از افراد به اتاق کمیسیون ماده 10 احزاب در وزارت کشور می‌روند و مجوز حزب می‌گیرند اما معمولا در جامعه کارایی ندارند؛ چراکه مردم ایران رهبری، علما و مراجع را با دل و جان قبول دارند و این موضوع آنها را از احزاب بی‌نیاز می‌کند.

حجت‌الاسلام شجونی همچنین افزود: حزب در مملکت ما این‌گونه است که عده قلیلی دوره هم جمع می‌شوند و حزب تشکیل می‌شوند؛ بعضا این احزاب فامیلی و خواهر و برادری هستند.

وی با بیان اینکه معمولا احزاب در کشور ما فراگیر نمی‌شوند، عنوان کرد: البته بعضی از احزاب که در راستای ارزش‌ها حرکت می‌کنند، شهید داده‌اند و از سیاست سهم خواهی نمی‌کنند در جامعه فراگیر می شوند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز دراین باره به حزب موتلفه اسلامی اشاره کرد و گفت: این حزب به دلیل مبانی اعتقادی دینی و پایبندی به ارزش‌های انقلاب در بین مردم دارای اعتبار است.

انتهای پیام/



برچسب ها: شجونی ، حزب ، دین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.