سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

500 كانون فرهنگی هنری همزمان با دهه فجر در كشور افتتاح می شود

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از افتتاح 500 مرکز کنار مساجد در قالب کانون فرهنگی هنری خبر داد.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی در آیین افتتاح نخستین کانون فرهنگی هنری مساجد در دانشگاه ها، در دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تاکنون 15هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: این رقم در سه ماه نخست سال آینده به 15 هزار و 500 و تا پایان برنامه پنجم توسعه به 22 هزار کانون به صورت باز و دیجیتالی در سراسر میهن اسلامی خواهد رسید.

وی در مورد اعتبارهای کانون های فرهنگی هنری مساجد تصریح کرد: از سوی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به هر کدام از کانون ها برای اجرای برنامه های فرهنگی 20 میلیون ریال پرداخت می شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هدف از تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد دانشگاه های کشور را نیز تشویق کردن دانشجویان به مسجد و در واقع مسجد را پاتوقی برای جمع کردن دانشجویان بیان کرد و اظهار داشت: وقتی جوانی وارد دانشگاه می شود نباید سرگردان باشد که اوقات بیکاری خود را کجا و چگونه بگذراند.

حجت الاسلام و المسلمین ارباب سلیمانی اظهار داشت: با عضویت دانشجویان در کانون های فرهنگی هنری مساجد، ارتباط آنها با مسجد و نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها پررنگ و بیشتر می شود.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از امضا تفاهم نامه بین این ستاد با نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های کشور برای تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در دانشگاه ها خبر داد و گفت: این ستاد آمادگی دارد در تمام زمینه های به مساجد و کانون ها کمک کند./ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.