سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حيدرپور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اعلام كرد

آمادگي صدرصد مجلس براي تشكيل سازمان نظامي ـ دفاعي مشترك اسلامي

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي از آمادگي صدرصد مجلس براي تشكيل سازمان نظامي ـ دفاعي مشترك اسلامي خبر داد.

عوض حيدر پور نماينده شهرضا در پي پيشنهاد وزير دفاع و پشتيباني مبني بر تشکيل "سازمان نظامي مشترک اسلامي" به خبرنگاران پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت:  مجلس و كميسيون امنيت ملي صدرصد با تشكيل چنين سازماني موافق است.
 
وي‌ افزود: اگر سازماني به عنوان سازمان دفاعي- نظامي توسط کشورهاي اسلامي تشکيل شود مي‌تواند از آرمان‌هاي جهان اسلام و انتفاضه فلسطين حمايت كند.
 
عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه خاطر نشان کرد:‌ مراحل تشکيل چنين سازماني بايد توسط ستاد کل نيروهاي مسلح طي و به تاييد مقام معظم رهبري برسد چرا که وظيفه اصلي اين سازمان مربوط به مباحث نظامي است.

وي تصريح کرد: بعد از  تاييد مقام معظم رهبري، مجلس به لحاظ قانوني پيشنهاد طرح چنين سازماني را تصويب و از آن حمايت خواهد کرد.

حيدرپور همچنين اظهار داشت: دولت نيز به لحاظ تامين بودجه‌ها و منابع اعتباري قطعا از اين سازمان حمايت مي‌کند.

نماينده شهرضا خاطر نشان کرد: اميدواريم  سازمان مشترك نظامي اسلامي به زودي تشكيل شده  و جمهوري اسلامي ايران نيز بتواند نقش موثري در آن ايفا كند.
 
گفتني است؛ سردار سرتیپ احمد وحیدی ، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران عصر روز شنبه در جمع قاریان و حافظان قرآن کریم نیروهای مسلح کشورهای اسلامی در تهران ، پیشنهاد کرد که سازمان نظامی متشکل از نیروهای مسلح کشورهای اسلامی تشکیل شود تا در مناطقی که به صلاح مسلمانان است ورود و از مظلومان دفاع کنند.
 
انتهاي‌پيام/س2
برچسب ها: سازمان ، نظامی ، دفاعی ، مجلس ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.