سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ديدار با سفير چين اعلام شد؛

علاقمندي چين به سرمايه گذاري در حوزه صنايع معدني منطقه ويژه خليج فارس

سفير چين از تمايل اين كشور براي سرمايه گذاري در حوزه آلومينيوم، فولاد، صنايع مكانيكي و هيدروليكي در منطقه ويژه صنايع معدني و فلزي خليج فارس خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران، يو هونگ يانگ در مراسم بازديد از منطقه ويژه صنايع معدني و فلزي خليج فارس گفت: رقابت و تراکم در بازار هاي جهاني به شکلي فزاينده در حال رکود است و بازار امن ايران مي تواند براي 2 کشور فوايد فراواني در پي داشته باشد. وي ادامه داد: اميدواريم با برگزاري جلسات مشترک کارشناسي و شناخت نيازها، گام هاي موثري را در اجراي پروژه هاي صنعتي و انتقال تجارب برداريم.
مسعود هنديان، مدير عامل منطقه ويژه صنايع معدني و فلزي خليج فارس در اين مراسم با بيان اينکه چين به عنوان يکي از بزرگترين شرکاي تجاري ايران، از تراز مبادلات تجاري قابل توجهي برخوردار است، گفت: با توجه به موفقيت چين در عرصه توليد و تجارت مناطق آزاد و ويژه متعدد، بر مبناي يک گفتگوي سازنده با هدف تامين منافع هر 2 طرف، مي توان در زمينه هاي ايجاد توسعه واحدهاي صنعتي و معدني، انرژي بر، طراحي مهندسي، پايانه هاي دريايي، نيروگاه و نيز صنايع فولاد و آلومينيوم، به دستاوردهاي مهمي نايل آييم.
وي افزود: منطقه ويژه اقتصادي خليج فارس اکنون به عنوان قطب توليد فولاد، آلومينيوم، روي، آند، صادرات غيرنفتي و تخليه و بارگيري مواد فله و معدني نقش به سزايي در اقتصاد کشور ايفا مي كند. مدير عامل منطقه ويژه صنايع معدني و فلزي خليج فارس تصريح كرد: با توجه به تحقق موفقيت ها و استقبال سرمايه گذاران، مقرر داريم با جذب سرمايه گذاران جديد، چشم انداز سالانه توليد را در شاخص 10 ميليون تن توليد فولاد، 500 هزار تن آلومينيوم و 70 ميليون تن تخليه و بارگيري مواد معدني، فله اي و نفتي افزايش دهيم که اين ارقام، جايگاه منطقه را با سهم صادرات سالانه يك ميليارد دلار، به 6 ميليارد دلار در سال ارتقا خواهد داد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.