سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

پنج میلیون مترمکعب آب سد بار نیشابور صرف صنعت می‌شود

قائم مقام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: پنج میلیون مترمکعب از مجموع 12 میلیون مترمکعب آب سد بار برای مصارف صنعتی به‌ویژه مجتمع فولاد خراسان اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، علی توحیدی‌فر در مراسم آغاز آبگیری سد بار نیشابور، افزود: باقی منابع سد مذکور صرف تامین آب شرب مردم نیشابور، فیروزه و اراضی کشاورزی پایین سد می‌شود.

وی اظهار داشت: البته هنوز شبکه انتقال آب وجود ندارد ولی در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: مردم منطقه، نمایندگان مجلس، مسئولان ارشد شهرستان، بانک توسعه اسلامی و حتی دستگاه قضایی دست به دست هم دادند تا این سد به این نقطه برسد.

این مقام مسئول آب استان، یادآور شد: معمولا سدها روی دهانه رودخانه‌ها ساخته می‌شوند ولی این سد روی بستر رودخانه‌ ایجاد شده است.

توحیدی‌فر درباره تاریخچه سد بار، توضیح داد: مطالعات سد بار به قبل از انقلاب اسلامی بر می‌گردد؛ بعد از انقلاب، مطالعات بلغاری‌ها و شرکت مهاب قدس این بود که آب‌رفت زیادی برداشت شود و لذا حجم عملیات و هزینه آن بسیار سنگین بود و توجیه اقتصادی نداشت؛ همچنین بخش عمده‌ای از زمین‌های کشاورزی زیر آب می‌رفت و در نتیجه مطالعات دیگری آغاز شد تا مشکلات قبلی را نداشته باشد که هم برای مردم منطقه مناسب‌تر و هم هزینه کمتری داشته باشد./س

 

 

برچسب ها: مصرف ، آب ، سد ، نیشابور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.