سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد:

حمایت مجلس از افزایش بودجه صنعت نفت با هدف توسعه میدان های مشترک

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: افزایش سهم 5. 14 درصدی صنعت نفت در بودجه سال آینده توان این صنعت را برای سرمایه گذاری در میدان های مشترک ارتقا می دهد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، رضا رحمانی در حاشیه صحن علنی مجلس شورای اسلامی با بیان این که بهره برداری از میدان های مشترک نفت و گاز برای کشور حائز اهمیت است، اظهار کرد: سرمایه گذاری در بخش بالادستی صنعت نفت لازم است و از طرح های افزایش توان کشور در حوزه بهره برداری حمایت می شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به جایگاه مولد بودن صنعت نفت اشاره کرد و افزود: صنعت نفت کشور از ظرفیت بالای سرمایه گذاری برخوردار است و  برنامه ریزی ویژه ای در این زمینه لازم است.

نماینده مجلس نهم ظرفیت سرمایه ایرانیان خارج از کشور و منابع بین المللی برای سرمایه گذاری در صنعت نفت، به خصوص حمایت از افزایش سهم 14.5 درصدی وزارت نفت در بودجه 92 کشور به منظور توسعه و افزایش سرمایه گذاری در صنعت نفت به ویژه میدان های مشترک را از راهکارهای سرمایه گذاری در صنعت نفت برشمرد.

**افزایش سهم 14.5 درصدی برای رفع نیازهای سرمایه گذاری در نفت

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی پیش تر در حاشیه صحن علنی مجلس در گفت و گو با خبرنگار شانا اظهار کرده بود: صنعت نفت برای توسعه میدان ها به سهم بیش از 14.5 درصد از محل فروش نفت برای باز پرداخت اقساط فاینانس و بیع متقابل نیاز دارد.

دکتر سیدمسعود میرکاظمی افزود: با توجه به شرایط کنونی، سهم 14.5 درصدی صنعت نفت از محل درآمد حاصل از فروش نفت به طور طبیعی کاهش یافته است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقدار نفتی که به مصارف پالایشگاه های داخلی می رسد، با قیمت بشکه ای 7 دلار محاسبه و 14.5 درصد این رقم به صنعت نفت پرداخت می شود که  این موضوع ممکن است برای صنعت نفت مشکل ایجاد کند و باید اصلاح شود.

عضو مجلس نهم با اشاره به پیشنهاد مسئولان وزارت نفت برای افزایش سهم 14.5 درصدی گفت: این افزایش سهم برای توسعه میدان هایی است که از فاینانس استفاده می کنند.

دکتر میرکاظمی با بیان این که وزارت نفت افزایش سهم را برای میدان های با سرمایه گذاری خارجی می خواهد، افزود: اگر صنعت نفت برای توسعه میدان های جدید نفتی و گازی از منابع خارجی استفاده کند، به سود این صنعت نخواهد بود زیرا باید اقساط فاینانس را از محل سهم 14.5 درصدی پرداخت کند.

وی با این بیان که منطقی است اقساط به نسبت میزان سهم پرداخت شود، افزود: وزارت نفت معتقد است در طرح های توسعه ای صنعت نفت چنانچه برای سرمایه گذاری از فاینانس و بیع متقابل استفاده شود، امکان تخصیص سهم بیش از 14.5 درصد از محل درآمد میدان ها به منظور پرداخت اقساط داده شود./س
برچسب ها: صنایع ، معادن ، بودجه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.