سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

ایجاد وحدت فکری و علمی در احیای دریاچه ارومیه

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: همایش بین‌المللی دریاچه ارومیه سبب ایجاد وحدت فکری و علمی در احیای این دریاچه شد.

حسن عباس‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با اشاره به پروژه‌هایی در ارتباط با دریاچه ارومیه، اظهار داشت: برای تمام پروژه‌ها و طرح‌های دریاچه ارومیه که به نوعی به حفاظت محیط زیست مربوط می‌شوند، برنامه‌های مشخصی تدوین می‌شود.

وی با اشاره به هیدرومتری دریاچه ارومیه و انتقال بین حوزه‌ای آب، تصریح کرد: پروژه انتقال بین حوزه‌ای آب به عنوان پروژه مهر ماندگار ثبت شده است و در تلاشیم با تزریق اعتبار و افزایش شیفت‌های کاری این پروژه هر چه سریعتر به نتیجه برسد.

عباس‌نژاد با اشاره به برگزاری باشکوه همایش بین‌المللی دریاچه ارومیه، خاطر نشان کرد: برگزاری این همایش بین‌المللی علاوه بر اینکه نشان از علاقه‌مندی زیاد مردم و مسئولان آذربایجان‌غربی به احیای دریاچه ارومیه داشت سبب ایجاد وحدت فکری و علمی در مسائل مربوط به احیای دریاچه ارومیه شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی استفاده از روش‌های علمی در احیا دریاچه ارومیه را ضروری دانست و متذکر شد: تنها راه احیای دریاچه ارومیه در نظر گرفتن اکوسیستم دریاچه به صورت واحد است.

وی با اشاره به افزایش بار علمی همایش بین‌المللی در نشست‌های تخصصی، افزود: 120 تا 150 متخصص در زمینه احیای اکوسیستم در این نشست‌ها حضور داشتند.

عباس‌نژاد ادامه داد: تاکنون یک هزار و 500 میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه اعتبار در نظر گرفته شده است و با پیگیری‌های استاندار و نمایندگان آذربایجان‌غربی با تزریق به موقع اعتبارات روند احیای دریاچه شتاب بیشتری می‌گیرد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.