سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی یک کتابخانه جهانی است

رئيس ديوان وقف شيعي عراق: کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی یک کتابخانه جهانی است و درآن آثار خطی و چاپی فراوانی در موضوعات و علوم مختلف نگه‌داری می شود.

   به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،سيد صالح الحيدري» رئيس ديوان وقف شيعي عراق پس از بازدید از بخش های مختلف کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی گفت: سعادتمندی ما این است که اماکن متبرکه ائمه معصومین (عليهم السلام) را در بالاترین سطح ببینیم و امروز  افتخار می کنیم که می بینیم این کتابخانه عظیم با هنر معماری اسلامی در کنار بارگاه مطهر حضرت رضا (عليه السلام) وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما شنیده بودیم که این کتابخانه خدمات فراوان علمی وپژوهشی به محققان و دانش پژوهان ارائه می دهد اما آنچه اینجا دیدم فراتر از اینها بود.

الحیدری با بیان اینکه گنجینه مخطوطات کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی دارای کتابهای خطی نفیس و منحصر به فردی است افزود: آنچه که ما در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی دیدیم این بود که نه تنها کتابهای خطی را در اینجا نگه داری واستفاده می کنند بلکه بطور بسیار دقیق حفاظت و از این آثار نسخه دیجیتالی تهیه می کنند تا نسخه اصلی برای آیندگان سالم بماند.

لازم به ذکر است سازمان کتابخانه ها، موزه ها ومرکز اسنادآستان قدس رضوی علاوه بر کتابخانه مرکزی با28800مترمربع فضای فرهنگی، مطالعاتی دارای 10 کتابخانه تخصصی، 38 کتابخانه وابسته درمشهد وسایر شهرها و یک کتایخانه درخارج ازکشور(هندوستان) مورد توجه بسیاری از شخصیت ها، نویسندگان، ناشران ،مراکز فرهنگی،پژوهشی، .وآموزشی قرار دارد/س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.