سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

بررسی راه‌های همکاری المصطفی و واتیکان

رییس جامعة المصطفی العالمیه، بر همکاری با واتیکان در زمینه‌های فرق و مذاهب، فلسفه، عرفان، اقتصاد، خانواده و گفتگوی ادیان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین اعرافی، در نشستی با سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در واتیکان که در جامعه المصطفی برگزار شد، با اشاره به جایگاه واتیکان در مناسبات بین‌‌المللی، گفت: در روابط با واتیکان، می‌توانیم منطق فلسفی و عقلانی اسلام ناب محمدی(ص) را هر چه بیشتر تشریح کرده و علاوه بر آن، در حوزه های کلامی، اخلاقی و حتی فقهی، مشترکات را به صورت دقیق مشخص کنیم.

وی بر آمادگی المصطفی برای همکاری در زمینه‌های تفکرات کلامی و فلسفی، حوزه ارزشی و اخلاقی و آداب و سلوک فقهی تأکید کرد و افزود: جامعه‌المصطفی می‌تواند در زمینه‌های زیادی مانند حوزة ادیان، فِرق و مذاهب، فلسفه و عرفان، اقتصاد، خانواده، تربیت، زبان و فرهنگ‌ها و گفتگوی ادیان، با واتیکان همکاری داشته باشد.

المصطفی یک نهاد آموزش دینی بین المللی است که نزدیک به 25 هزار دانش‌پژوه، 20‌هزار دانش‌آموخته، 2 هزار پژوهشگر، 3 ‌هزار استاد، بیش از صد رشتة تحصیلی و بیش از 300 انجمن علمی - فرهنگی دارد و دانش‌آموختگان آن هم اکنون در نهادهای اجتماعی، رسانه‌ای و حوزوی دنیا مشغول‌ فعالیت‌اند./س

برچسب ها: قم ، المصطفی ، واتیکان ، همکاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.