سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

چاقی و دوری از شیوه زندگی سالم عامل بروز انواع سرطان هاست

سرطان در حال حاضر سومین عامل مرگ و میر در ایران شناخته می شود و سالانه بیش از 70 هزار نفر در کشور به این بیماری مبتلا می شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک با درنظرگرفتن این آمار، پیش می شود بروز سرطان تا کمتر از 20 سال آینده تا 90 درصد افزایش یابد.
پیشگیری مهمترین و با صرفه ترین روش مقابله با سرطان است به طوری که براساس آمار سازمان بهداشت جهانی با زندگی سالم، تغذیه صحیح، فعالیت بدنی مناسب و همراه با پیشگیری از سایر بیماری های غیرواگیر مانند دیابت و بیماری های قلبی عروقی می توان از 40 درصد موارد ابتلا به سرطان جلوگیری کرد.
شیوع بیماری های مزمن ازجمله سرطان با توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه رابطه معکوس دارد. بیش از 70 درصد تمام مرگ و میر ناشی از سرطان در کشورهایی با درآمد کم و متوسط رخ می دهد که در این کشورها، منابع در دسترس برای پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان بسیار محدود است.
عوامل مربوط به محیط زیست شامل فضای فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیک اطراف انسان، عامل حدود 23 درصد موارد مرگ و میر پیش از موقع در انسان و یک پنجم موارد بروز سرطان است. همچنین بیش از 40 عامل سرطان زای شغلی تاکنون شناسایی شده است.
نظام بهداشتی و سلامت به تنهایی و بدون همکاری سایر نهادهای موثر در پیشگیری از سرطان قادر به رسیدن به نتیجه مطلوب نخواهد بود. دستیابی به نتیجه مطلوب در زمینه کنترل سرطان مستلزم تعهد همه جانبه و مشارکت تمامی سازمان های مرتبط است.
نخستین همایش سرطان و پیشگیری در آستانه هفته مبارزه با سرطان با حضور مسوولان و جمعی از کارشناسان هفتم و هشتم بهمن ماه امسال در مرکز همایش های بین المللی صدا و

سیما برگزار می شود.
در این همایش عوامل محیطی سرطان زا، تغذیه و تعادل انرژی بدن انسان، ژنتیک، سرطان و پیشگیری، دخانیات و سرطان، کاربرد دارو و ترکیبات شیمیایی در پیشگیری سرطان، چشم اندازهای پیشگیری از سرطان و نقش غربالگری و تشخیص زودرس در پیشگیری از سرطان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد./س

برچسب ها: چاقی ، بروز ، سرطان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.