سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون نخست وزير سوريه:

دمشق همچنان از روسيه تسليحات دريافت مي‌كند

معاون نخست وزير سوريه در گفتگو با راديو صداي مسكو اعلام كرد دمشق همچنان خريد تسليحات از روسيه را ادامه داده و به قراردادهاي دو جانبه با اين كشور پايبند است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راديو صداي مسكو، قدري جميل در گفتگو با اين راديو اظهار داشت:سوريه همچنان از روسيه سلاح دريافت مي‌كند و در بين دو كشور قراردادهايي پيش از بروز بحران به امضاء رسيده كه مسكو به آن وفادار است.

وي در ادامه با بيان اينكه تسليحات مختلفي از روسيه خريداري مي‌شود، اين تسليحات را براي دفاع از حامكميت كشورش برشمرد.

جميل همچنين با اشاره به اينكه خطر تجاوز اسرائيل به خاك سوريه همچنان برقرار است افزود ما بايد توازن قوا را رعايت كنيم.

معاون نخست وزير سوريه تصريح كرد هم اكنون سوريه توانايي ساخت سلاح هاي سبك مانند "كلاشنكف" را دارد و انبارهاي تسليحاتي اين كشور پر از سلاح هاي تيربار است و سوريه نيازي به خريد آنها را ندارد.

قدري جميل در پايان گفتگوي خود با راديو صداي مسكو با هشدار نسبت به فروش سلاح از سوي آمريكا به رژيم صهيونيستي گفت در صورتيكه حجم فروش تسليحات از سوي ايالات متحده به اسرائيل افزايش يابد ،سوريه هم خريد خود را از تسليحات روسيه گسترش مي‌دهد

قدري جميل همچنين گفت: انتشار خبرها درباره احتمال استفاده از سلاحهاي شيميايي در سوريه نشانه تلاش بعضي طرفها براي ناکام گذاشتن راه حل سياسي است. دستيابي به راه حل سياسي براي بحران سوريه قطعي شده است.

وي خاطر نشان کرد: مشخص است که گروههايي که از حمايت مالي قطر برخوردارند، کارگاه ها و آزمايشگاه هايي براي توليد سلاحهاي شيميايي دارند. تصاوير بعضي از اين آزمايشگاه ها در خاک ترکيه منتشر شده است.

جميل گفت: تلاشهاي نااميدانه براي ناکام گذاشتن راه حل سياسي براي بحران سوريه به جايي نخواهد رسيد. آنها ممکن است حتي از سلاحهاي شيميايي استفاده کنند تا ارتش سوريه را در اين مورد متهم کنند. آنها مي خواهند قدرتهاي غربي را که به تدريج از راه حل سياسي در سوريه حمايت مي کنند، تحريک کنند.

برچسب ها: روسیه ، سوریه ، قدری جمیل ، سلاح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.