سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازار خودرو در هفته اول بهمن ماه/خودرو همچنان گرانتر می شود یا ارزان؟!

حاشیه بازار خودرو این روزها پر جنب و جوش شده و قیمت ها به صورت روزانه تعیین می شود. نگاهی به صفحات نیازمندیها نشان دهنده یک مساله است و آن عدم وجود قیمت مشخص برای خودرو صفر است.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران ماکسیما ۹۵ میلیون، ویتارای اتوماتیک ۱۰۰ میلیون، ویتارای دنده‌ای ۹۴ میلیون، مگان ۷۰ میلیون و نیسان تیانا به ۱۲۱ میلیون تومان رسیدند. مزدا ۲ و مزدا ۳ هم بدون تغییر ۵۹ میلیون و100 میلیون تومان باقی ماندند.

در ادامه جدول قیمت خودرو های در هفته گذشته آمده است:

نام خودرو

قیمت( میلیون تومان)

سوزوکی گرندویتارا- فول

100,000,000

پژو 206- تیپ 2

34,000,000

پژو 206- تیپ 6

45,000,000

پژو206- صندوق دار V20

30,500,000

پژو206- صندوق دار V8

38, 000, 000

پژو206- صندوق دار v9

47,000,000

پژو 207i- اتومات

51,000,000

پژو405- دوگانه سوز

22,500,000

پژو 405- بنزینی

20,000,000

سمند EF7

21,400,000

پژو پارس -بنزینی

37,000,000

پژو پارس- دو گانه سوز

27, 500, 000

مگان 2000 سی سی

70,000,000

ماکسیما

95,000,000

تندر E2، پارس خودرو

32,500,000

تندر E1

27,500,000

تویوتا کرولا

90, 000 , 000

اوریون

150, 000, 000

سوناتا- 2012

130 , 000 ,000

آزرا

160,000,000

IX55

175,000,000

سانتافه

145,000,000

کیا اسپورتیج

127 , 000 , 000

اپتیما

130, 000, 000

پراید 111

15,500,000

تیبا

18,500,000


***
خودروهای گرانتان را گرانتر کنید؟!+جدول قیمت ها

این در حالی است که هنوز خودروسازان با تشنه نگه داشتن بازار و حتی در جایی که به خواسته اصلی خود (دسترسی با ارز مبادله‌ای برای واردات و قیمت‌گذاری) رسیده‌اند، بیشترین سود را از فشار وارده بر بازار خودرو می‌برند. بهای خودرو در هفته‌های اخیر و از زمان اعلام قیمت‌گذاری خودرو با ارز مبادله‌ای به معنی واقعی کلمه، سر به فلک می‌گذارد. این در حالی است که هنوز خودروسازان با تشنه نگه داشتن بازار و حتی در جایی که به خواسته اصلی خود (دسترسی با ارز مبادله‌ای برای واردات و قیمت‌گذاری) رسیده‌اند، بیشترین سود را از فشار وارده بر بازار خودرو می‌برند.

 در دو هفته اخیر که از قیمت‌گذاری خودرو بر پایه ارز مبادلاتی و اعلام رسمی آن می‌گذرد، بازار آزاد خودرو در فشار کمبود عرضه از سوی خودروسازان به شدت ملتهب شده و بهای خودرو‌ها تقریباً روزانه در حال افزایش است.

بنا‌بر‌این گزارش، هم‌اکنون می‌توان اختلاف قیمت میانگین هفت تا هشت میلیونی را در بهای رسمی و غیر رسمی در بازار آزاد دید؛ حال آن که هنوز نه تنها خودروسازان با رسیدن به درخواست خود برای افزایش قیمت، عرضه را افزایش نداده‌اند، بلکه در یک اقدام عجیب فروش فوری و نقدی را ـ که تا همین زمان هم عملاً وجود نداشت ـ رسماً متوقف و موکول به تعیین تکلیف نهایی قیمت گذاری کرده‌اند؛ تکلیفی که هنوز پس از مدت دو هفته روشن نشده است!

در همین حال، قیمت‌ها در بازار آزاد ـ که از اعلام قیمت‌گذاری خودرو با ارز مبادلاتی شروع به افزایش کرده بود ـ همچنان و به شدت در حال افزایش است: قیمت‌‌های امروز خودروهای پر متقاضی در بازار آزاد به شرح زیر است:


این قیمت‌ها در حالی همچنان در حال افزایش است که هنوز حتی مشخص نشده که قیمت‌گذاری بنا بر نرخ ارز مبادلاتی تا چه درصدی در بهای هر خودرو کارآمد خواهد بود

***
پراید به ۱۷ میلیون و۵۰۰ هزار تومان رسید!!

قیمت پراید در حاشیه بازار از ۱۷.۵ میلیون گذشت و علت اصلی آن نیز عدم عرضه مناسب از سوی تولیدکننده است.

حاشیه بازار خودرو این روزها پر جنب و جوش شده و قیمت ها به صورت روزانه تعیین می شود. نگاهی به صفحات نیازمندیها نشان دهنده یک مساله است و آن عدم وجود قیمت مشخص برای خودرو صفر است.

بر اساس این گزارش شاخص قیمت این خودرو در یک سال گذشته از ۸ میلیون تومان به محدوده ۱۸ میلیون تومان رسیده و ۱۱۸ درصد رشد را تجربه کرده است.

فروشندگان خودرو در بازار، علت رشد قیمت را کاهش عرضه در بازار می دانند و مقصر این وضعیت را تولیدکننده عنوان می کنند.

از دید یکی از نمایشگاه داران خودرو دولت باید واردات خودرو را آزاد کند تا خودرو های زیر ۲۰ میلیون خارجی نیز وارد بازار شوند در این صورت تولیدکننده داخلی یا بازار فروش خود را تقویت می کند و یا اینکه کیفیت و قیمت خود را کاهش می دهد.

گفتنی است سایپا بر اساس آمار انجمن خودروسازان در ۹ ماه ابتدای امسال تولید پراید را ۵۲ درصد کاهش داده است.

***

آغاز پیش‌فروش مگان، تندر 90 و پارس تندر آپشنال/ مشتريان ديگر دغدغه اي ندارند
شرکت پارس خودرو پیش فروش اینترنتی محصولات گروه رنو خود را بصورت آپشنال از فردا آغاز می‌کند.
بر همین اساس امیرحسن امیری، مدیر بازاریابی و فروش برند شرکای تجاری گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه معمولاً در فصل تابستان هموطنان برای سفرهای تابستانه اقدام می‌کنند و بسیاری در این زمان تصمیم به تعویض و یا خرید خودروی نو می گیرند، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تصمیم بر آن شد تا از هم‌اکنون دغدغه این دسته از مشتریان را برطرف کنیم .

وی ادامه داد: به همین منظور پیش فروش اینترنتی آپشنال خودروهای مگان، تندر 90 و پارس تندر با پیش پرداخت‌های متفاوت و با زمان تحویل تیر، مرداد و شهریورماه سال 92 انجام می‌شود.

امیری افزود: به منظور دسترسی کاملاً یکسان تمامی افراد در سراسر کشور و به منظور راحتی بیشتر برای مشتریان این پیش فروش بصورت اینترنتی از ساعت 11 فردا آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه قصد داشتیم از ورود واسطه‌ها جهت ثبت نام جلوگیری به عمل آوریم، محدودیت‌های کد ملی و غیر قابل صلح بودن را برای آن در نظر گرفتیم که علاقمندان جهت اطلاع بیشتر از آپشن‌ها و شرایط ثبت نام می‌توانند به سایت رسمی گروه خودروسازی سایپا www.saipagroup.ir مراجعه کنند.

***
آغاز پیش‌فروش سایپا ۱۵۱/دنده های اتوماتیک درمحصولات خودروهای "پلتفرمX۱۰۰ "



محمد علی قادری بیان نمود بزودی پیش فروش خودرو سایپا ۱۵۱ و خودرو های محصولات پلتفرم X۱۰۰ با قابلیت تعویض دنده اتوماتیک آغاز خواهد گردید.

معاون فروش و بازاریابی سایپا خودرو سایپا ۱۵۱ را به عنوان دستاوردی جدید در عرصه خودروهای سبک تجاری دانست. محمد علی قادری افزود این خودرو با توجه به نوع کاربری ، کم مصرف و اقتصادی بوده و خواسته های مشتریان خود را فراهم می نماید.

معاون بازاریابی و فروش گروه خودرو سازی سایپا در خصوص عملکرد خودروهای پلتفرم X۱۰۰ اتوماتیک افزود گروه خودروسازی سایپا به منظور جلب رضایت هر چه بیشتر مشتریان خود، اقدام به تولید خودروهای دنده اتوماتیک (AMT ) نموده است که سبب رانندگی لذت بخش و پایان خستگی در ترافیک خواهد بود.

این خودروها دارای قابلیت تعویض دنده در دو حالت اتوماتیک و دستی بوده و سهولت رانندگی با این محصولات حس مطلوبی را به مشتریان انتقال خواهد داد.

وی همچنین افزود از روز دوشنبه پیش فروش این محصولات آغاز خواهد گردید و هموطنان گرامی می توانند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی گروه خودرو سازی سایپا به نشانیwww.saipagroup.ir و یا نمایندگی های مجازگروه سایپا در سراسر کشور اقدام به ثبت نام نمایند. /ع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۰
در انتظار بررسی: ۱
محمود
۱۹:۵۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
تعزيرات خوابه شركتهاي خودرو ساز روزي چندتا خودرو مي سازند و روزي چند تا ميفروشند و روزي چندتا انبار ميكنند اين يعني چه؟؟؟؟؟؟؟
غلام
۲۳:۳۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
یاد ماشین آریا بخیر
ناشناس
۱۲:۵۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
حالا که زمستان شده موسم برف است آن گل سرو چمان را تو ولش کن بنشین بر اتوبوسهای قراضه آن ماشین سواری چنان تخت روان را تو ولش کن
هادی
۱۱:۱۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
یکی تو این دولت نیست بشینه محاسبه کنه تا معلوم بشه چند درصد قطعات این خودرو ها وارداتی که اینا اینقدر داد از تاثیر نرخ ارز روی قیمت ماشیناشون میزنن...
داوود
۱۰:۵۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
به جای پراید اگه اسب وکالسکه سوارشیم بهتره حداقل از پراید محکم تره 16میلیون اگه بشه بازم ارزش داره
بيچاره
۰۹:۵۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
من كه از خيال خريد خودرو گذشتم؟
ناشناس
۰۸:۱۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
چه خبره به خدا ما خریدارها باعث این تورم شده نخرید پول تو جیب این دلالای از خدا بی خبر نکنید شاید اتفاقی بیفته
هوشنگ افتخاری
۰۰:۲۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
به جای پراید قوطی کبریت پژو ۲۰۰۰ مدل ۷۳ سوارشین بهتره ولی صریع اقدام نکنین اینم سوبله میشه
ناشناس
۲۳:۳۵ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
سلام
مگه قیمت پراید توی بازار جهانی 700000تومن نیست پس چرا این قدر توی ایران گرانه ؟؟؟؟
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
بيجاره سمند با اون همه مزيت كه نسبت به اون يكي ها داره بازم دندون رو جيكر كذاشته.به خدا اكه اينجوري بره سمند هم سي جهل تومن ميشه
حمید
۲۳:۱۸ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
مثلا ادعا میکنیم خود کفا شدیم . اگه خودرو را خودمان تولید میکنیم چرا پس باید تابع قیمت ارز باشیم پس هنوز وابسته ایم
بهزاد
۲۳:۱۰ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
با سلام از این زمستان سینوزیت به ما رسید.قیمت خودرو را
بیاریدپایین تا ما هم بتونیم یکی بخریم.
حسن
۲۲:۴۴ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
آیا زمانی که شرکت های خودرو ساز به برخی مدیران خود پاداش های چندین میلیونی می دادند به فکر تحریم ها نبودند؟
واردات رو آزاد کنید تا خوردو سازان ببینن مردم چقدر از اونا حمایت می کنند ، وقتی کسی سراغ اونا نرفت خواهیم دید دیگه نمیتونن اینقدر ظلم کنن
پويا
۲۲:۲۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
خدابده بركت
مجتبی
۲۲:۰۹ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
میشه یه روز قیمت ها برگرده
محمد
۲۲:۰۷ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
خوواهشا نخرید این پراید 16 تومنی رو
این همون پرایدی که زیر 10 تومن میخریدیم
باور کنید همونه
نبی
۲۱:۵۲ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
باسلام*متاسفانه نظارت خیلی ضعیف است.
حسین
۲۱:۴۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
با سلام
به کجا چنین شتابان...؟؟؟!!!
علی
۲۱:۳۷ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
به نظر من دولت باید واردات خودرو را آزاد کند و بدونه مالیات و گمروکی تا انحصار طلب ها رو به زانو ربیاورد .... خودروهای بی کیفیت قیمتهای چند برابر واقعا حق یک ایرانیست !!!!!!!!؟؟؟؟؟
بهروز
۲۱:۱۵ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
من واقعا" نگران وضع این مملکتم
ناشناس
۲۰:۵۵ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
به امید پایین اومدن خودرو دست نگه داشتم اما وضع بدتر شد .همچنان باید وام خودرو را بدم به آژانس
علی نظری
۲۰:۵۴ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
سلام دوستان. اینم مقطعیه.
علی نظری
۲۰:۴۹ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
مقطعیه.
ایرانی
۲۰:۴۵ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
بانگاهی به سهامداران خودروها به راحتی می توان پی برد که چگونه قیمت ها بالا می ره وهمه هم حق را به خودرو سازها میدن!!!!!؟؟؟؟
سامان رشیدی
۲۰:۳۳ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
پراید فقط برای خریدن تخم مرغ سرکوجه استفاده داره فقط و فقط.........
سید مسعود
۲۰:۳۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
سلام
به نظر من بهترین کار وارد کردن خودروی زیر 10 میلیون هست
مطمئنا در قیمت های خودروهای داخلی موثر است
سپاس
مسعود
۲۰:۱۷ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
از ماست كه بر ماست
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
به نظر من بهترین ماشین ژیان است چونکه ارزان ترین ماشین است وکوچک است
سلیمان
۲۰:۰۴ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
باسلام
شما که قیمت پارس سال را ننوشتین
محمود
۲۰:۰۴ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
هیچ نظارتی نیست
سلیمان
۲۰:۰۳ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
سلام واقعا یعنی میشه این قیمت ها یه جوری کنترل بشه
ناشناس
۲۲:۱۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
اگه بخوان میشه
محمد
۲۰:۰۲ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
هر روز مسئولین دم از خود کفایی میزن ولی باید وضعیت این جور باشه که یک ایرانی نتونه یک ماشین ساخت دهه 90 اروپا رو سوار شه ولی یک افغانی.............
علي
۲۰:۰۰ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
افسوس از اين وضع نابسامان واي بحال قشر ضعيف
کسری
۱۹:۵۸ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
دولتمردان نمی خواهند کاری بکنند تا کی به تماشا خواهند نشست.
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
تا زمانی که تقاضا برای هر آشعالی وجود داره نباید انتظار کاهش قیمت داشته باشیم
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
قیمت واقعی پراید کمتر از 1 میلیون تومن هست
پراید اولش برا شرکت آمریکایی فورد بوده که با نام فورد فستیوال تولید می شده و جالب اینجاست که فقط 500 دلار قیمت داشته!!!
سلیمان
۱۹:۵۴ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
باسلام
شما که قیمت پارس سال را ننوشتین
ناشناس
۱۹:۵۳ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
جای تاسف دارد که هیچ کدام از مسولین نمیتوانندقیمت خودرو راکنترل کنند لطفا شمااین موضوع را بیشتر پیگیری کنید شاید مسئولی پیداشود و به داد مردم برسد.
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
از من میشنوید برید ماشین بخرید چون گرونتر میشه و ارزون نمیشه!!! باور کنید
عباس
۱۲:۱۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
آقا ببخشید دلالی؟
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
پس بنابراین روند صعودی قیمت ها با 20 میلیون تومن نمیشه یک خودروی مطمئن خرید!!!!!!!!!!!!؟
نا شناس
۱۹:۵۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
عاقبت انحصاری بودن تولید و واردات همین است .حد اقل با یک سری محدودیت ورود خودرو جهت استفاده شخصی ازاد شود
يكي مثل همه
۱۹:۵۰ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
براي مدتي از خريد خودرو هاي كارخانه ها جلوگيري شود قيمت ها اتومات مياد پايين
جواد
۱۹:۴۷ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
پرایدمفت نمی ارزه
ناشناس
۱۹:۴۷ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
نظري ندارم
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
همان پولدارا دیگه صاحب ماشین نمیشن چه برسه به من معلم روستایی با وام خودرو 5 میلیونی ....دیگر همین مرکب رهوارخودم برترین مرکب است
محمدحسن مسعودی
۱۹:۴۳ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
دولت بایددر این خصوص ورود نماید و جلوی تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو منفعت طلب و بی انصاف را بگیرد
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
حداقل وام خرید خودرو بدهند
ناشناس
۱۹:۴۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
تو این گرونی چرا حداقل وارداتو آزاد نمی کنین که اینقد پول تو جیب این دلالا نره ؟؟
سهیل
۱۹:۴۰ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
قیمت برنج رو هم بزارید بدونیم
حامد
۱۹:۴۰ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
تقصیرخودمونه که به پراید16میلیون پول میدیم اگه مردم نخرن قیمتاپایین میاد
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
بابا ملت اگه پراید نخرن چی بخرن؟
Khodro
۱۹:۳۹ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
مردم نخرند این روزها ببین این خودرو سازها به دست و پا میفتند یا نه چرا میخرید؟؟ دولت باید تعرفه های گمرکی رو کم بکنه تا خوردو راحت بیاد تو بازار چرا مردم باید خوردو های سوار شن که مال 30 سال پیش مگه لیاقت مردم ما از این عربها کمتر؟؟
ناشناس
۰۹:۱۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
صنعت خودروسازی در ایران سال 1346 و در کره جنوبی سال 1357 شمسی آغاز شده . الان کره کجا ............و ما کجا ........... ( عرش به چاه )
سهیل
۱۹:۳۹ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
وای خدای من ما داریم به کجا می ریم؟؟؟؟
جواد
۱۹:۳۶ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
5میلیون هم برای پراید زیاده
سعید
۱۹:۳۰ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
با سلام قیمت خودرو از وقتی که در حاشیه بازار رفته واقعا افت قیمت داشته به اون کسی که همچین طرحی داد بگید که ارز رو هم میتونه اداره کنه
ناشناس
۱۸:۴۶ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
حداقل واردات خودروهای زیر پانزده میلیون رو آزاد کنند بعد ببینیم انقدر خودروهای ساخت داخل روند صعودی دارند یانه
مهدی
۱۱:۱۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۱
دمت گرم