سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیرخانه ناشران و کتابفروشان خبرداد:

رشته مدیریت نشر در دانشگاه تهران به اجرا در خواهد آمد

اتحادیه ناشران و کتابفروشان در رابطه با به اجرا در آوردن رشته مدیریت نشر در دانشگاه تهران با این واحد دانشگاهی مذاکره می کند.

محمود آموزگار، دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: مذاکرات با دانشگاه تهران در رابطه با به اجرا در آوردن رشته مدیریت نشر همچنان ادامه دارد.
وی گفت: ما هر هفته با دانشگاه تهران در رابطه با نیازهای حوزه نشر همفکری داریم تا بتوانیم خلأ‌های موجود را با توجه به تجربیات کشورهای دیگر جبران کنیم.
آموزگار تصریح کرد: در حال حاضر یکی از مسائل موجود در این راستا کمبود استادان برای رشته‌های مورد نظر است.
وی با اشاره به تأثیرات این رشته در حوزه صنعت نشر گفت: اگر این رشته درست دیده شود و درست به اجرا در بیاید قطعاً مؤثر خواهد بود.
وی اظهار کرد: نشر مانند بسیاری از موضوعاتی که در گذشته در زندگی ما وجود داشته است و همانند آنچه از طریق استاد شاگردی محقق می شود.
آموزگار افزود: چند سالی است که اتحادیه ناشران و کتابفروشان از طریق کمیسیون این اتحادیه دوره هایی را در حوزه صنعت نشر از قبیل، کتاب پردازی، کتابفروشی، صفحه بندی، مدیریت نشر برای آموزش کارکنان این شاغل برگزار کرده تا آموزشهای لازم را به صورت تئوریک ببیند.
وی ادامه داد: آنچه که در این راستا مهم است، ضعف ها در حوزه نرم افزاری در مقایسه با استانداردهای جهانی است و باید با پژوهشهای تطبیقی در سطح جهانی و استفاده از تجربیات آنها این ضعف را از بین ببریم.
وی افزود: آموزش با توجه به خاصیت پژوهش پروریش می تواند کمک بسیاری در این راستا کند.
دبیراتحادیه ناشران و کتابفروشان گفت: هم اکنون رشته مدیریت نشر در دانشگاه بین المللی امام رضا‌(ع) در مقطع کارشناسی ارشد به اجرا در آمده است.
وی اظهار کرد: نگاه به واحدهای درسی این رشته در دانشگاه امام رضا(ع) بیشتر نشان دهنده تمرکز این رشته بر مدیریت است و کمتر به حوزه نشر پرداخته شده است.
دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان در پایان اظهار کرد: هدف اتحادیه از برقراری رشته مدیریت نشر در دانشگاه این نیست که مدرکی به مدارک دیگر اضافه شود بلکه امیدواریم ایجاد این رشته بتواند به ضعف نشر با تجربه اندوزی در سطح استانداردهای جهانی کمک کند و بر مشکلات در این حوزه فائق بیاید.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
نوشین چنگیزی آشتیانی
۱۷:۵۳ ۰۸ تير ۱۳۹۳
با سلام. میشه لطفا بگین پس کی رشته مدیریت نشر در دانشگاه تهران به اجرا در خواهد آمد ؟؟؟؟
اگرم قرار نیست این اتفاق بیفتد لطفا زودتر اعلام فرمایید تا اینقدر منتظر نمانیم