سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاريجاني در همايش نكوداشت آيت‌الله تسخيري:

هدف گروههاي افراطي تفرقه در جهان اسلام است/ ملتهاي مسلمان توطئه فرقه‌گرايان را خنثي كنند

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه در مقطع کنوني گروههاي افراطي اين وظيفه را پيدا کرده‌اند که گروههاي مختلف اسلامي را کافر بدانند،‌ گفت: هدف اين گروهها ايجاد تفرقه در جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي عصر امروز(شنبه) در همايش بين‌المللي نکوداشت آيت‌الله تسخيري که با حضور علی‌اکبر ولایتی مشاور عالی مقام معظم رهبری، سيد محمد حسینی وزیر ارشاد و جمعي از  انديشمندان، علما و فضلاي سي کشور اسلامي برگزار شد، با اشاره به وضع کنوني جهان اسلام و نيز حرکتهاي تندرو و افراطي تعدادي از فرقه‌گرايان که نگاه سطحي به اسلام دارند، گفت: آیت‌الله تسخیری در خارج به جهت بحث‌هایی که با سایر اندیشمندان و مسالک گوناگون در جهت تقریب مذاهب داشته مشهورتر است چرا که این کاری است ارزشمند و امروز جهان اسلام بیش از گذشته به چنین تفکری نیازمند است.

وي در ادامه تصريح كرد: امروز بيش از پيش به شخصيتهايي همچون آيت‌الله تسخيري براي تقريب بين مذاهب و آگاهي ملتها از اسلام واقعي نياز داريم چرا که در مقطع کنوني گروههاي افراطي اين وظيفه را پيدا کرده‌اند که گروههاي مختلف اسلامي را کافر بدانند و اين به بلايي دروني براي جهان اسلام تبديل شده است.


لاريجاني با اشاره به حمايت استکبار و نيز برخي حکومتها از اينگونه گروههاي افراطي و تجهيز آنها با امکانات مادي و نيز رسانه‌اي افزود: اگر در جغرافیای اسلامی نظری بیفکینیم به جز مواردی، موذی‌گری‌هایی که از خارج هدایت می‌شود مشکل درونی گروه‌های تندرو و افراطی است. هدف اين گروهها ايجاد تفرقه در جهان اسلام است و مي‌خواهند پيوندهاي مسلمانان از هم گسسته شود.

رئيس مجلس با بيان اينكه گروه‌های افراطی علم تکفیر بلند کرده و از خارج از جهان اسلام پول و امکانات وسیعی دریافت مي كنند، اضافه كرد: آنچه اکنون در سوريه و جوامع ديگر اسلامي اتفاق مي‌افتد نمونه‌اي از تفکر افراطي اين گروههاست که به هيچ وجه قائل به گفتگو نيستند و در چنین فضایی نیاز به افراد عالم و دانشمند مانند آیت‌الله تسخیری احساس می‌شود.

لاريجاني اظهار داشت: اين جريان افراطي در جهان اسلام گسترش يافته و موجب مزاحمت براي جهان اسلام شده است و ملتهاي مسلمان بايد با بهره‌گيري از الگوي راستين اسلامي، توطئه‌هاي فرقه‌گرايان را خنثي کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اهمیت برگزاری چنین اجلاس‌هایی خاطرنشان کرد: نتیجه چنین اجلاس‌هایی بايد منجر به نزدیکی ادیان و احترام بيش از پيش به این شخص باشد.
انتهاي پيام/س2



برچسب ها: لاریجانی ، مجلس ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.