سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج / بیماری های قلبی_عروقی؛

صدرنشین علل مرگ و میر مردم اکهگیلویه وبویر احمد

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، با بیان اینکه بیماری های قلبی_عروقی،عامل 47درصد مرگ های کشور است، گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز شایع ترین علت مرگ و میر، بیماری های قلبی_عروقی است.

رشید غفاری در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: حوادث غیر عمدی، سرطان ها و تومورها، رتبه های بعدی جدول علل مرگ و میر مردم کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده اند.
وی با اشاره به نقش محدود دانشگاه علوم پزشکی در کاهش مولفه های تهدید کننده سلامت، اظهار کرد: به عنوان مثال، با محاسبه تاثیر کارخانه های ماشین سازی، پلیس راه، راهنمایی و رانندگی در حوادث ترافیکی، نقش حوزه بهداشت به 25 درصد کاهش می یابد.
غفاری با اعلام خبر آغاز طرح بسیج سلامت قلب ایرانی در آینده نزدیک، تصریح کرد: این طرح در استان کهگیلویه و بویراحمد، به صورت پایلوت، با پرسشگری از 6 هزار نفر به اجرا در خواهد آمد و رفتارهای پرخطر برای سلامت قلب، در میان گروه های هدف، هم چنین گروه های موثر بر آنان سنجیده می شود.
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، اضافه کرد: این طرح با همکاری مدیریت بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت و اعضای هیئت علمی دانشگاه به اجرا در خواهد آمد و اطلاع رسانی عمومی، در هنگام اجرا صورت می گیرد. 
وی هم چنین، اجرای طرح آموزش راه های پیشگیری از بیماری های قلبی_عروقی را از دیگر برنامه های واحد مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت برشمرد و عنوان کرد: در این طرح که با همکاری استانداری و اداره آموزش و پژوهش استان اجرا می شود، تمامی کارکنان دولتی استان، به صورت اجباری شرکت خواهند داشت./س
برچسب ها: یاسوج ، قلب وعروق ، مرگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.