سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

بانکداری الکترونیک راهی برای نجات اسکناس های فرسوده

با استفاده از بانکداری الکترونیک اسکناس های فرسوده در کشور کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران دبیر شورای هماهنگی بانکهای مازندران  امروز در همایش بانکداری اسلامی در سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران منابع و اعتبارات بانکی را از ارکان افزایش تولید در کشور دانست و گفت : ایستادگی در مقابل ظلم و ستم و بی عدالتی هزینه دارد و هزینه اش تحریم است که دشمن برای کشور ما در نظر گرفته و خوشبختانه ملت ما درک درستی از اقتصاد مقاومتی دارد.

نوری رجوع نکردن مردم به سیستم بانکی ،خلوت شدن شعب ITM و پایانه های فروش ،توزیع کارت هوشمند و کارت اعتباری را صرفه جویی در مدیریت زمان دانست.

دبیر شورای هماهنگی بانکهای مازندران کاهش ترافیک و تصادفات ،کاهش اسکناس های فرسوده و حمل و نقل را از مزیت های مهم بانکداری الکترونیکی بیان کرد.

نوری افزود : برای هربرگ اسکناس 100 تا 10 هزار تومانی در کشور ، حدود 100 تا 150 تومان هزینه برای کشور در بر دارد که با بانکداری الکترونیک این مشکل تا حدودی کاهش یافته است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه بانکداری اسلامی مبتنی بر خواستگاه و نگاه و باور دینی باید شکل بگیرد گفت : در بانکداری قانون متعلق به سالهای گذشته است و قانون ما فقط اصلاح و توجیه قوانین گذشته است.

شجاعی با بیان اینکه پول باید در خدمت تولید و فعالیت اقتصادی و کشاورزی قرار بگیرد افزود : بانکها در حال حاضر کار تجارت را انجام می دهند تا نیازها و دغدغه پولی مردم را حل کنند.

مدیریت دارایی ها و بدهی های نظام بانکی ،راهکارهای بهبود آن ،ابزارهای نوین تامین منابع مالی برای بانکهای کشور و بررسی ساز و کار تعیین نرخ سود بانکی و بررسی امکان شناور سازی از دیگر محورهای برگزاری این همایش 3 روزه در ساری است.

در حاشیه دومین جشنواره تخصصی بانکها در ساری کارگاه های آموزشی ،نمایشگاه تخصصی و مقالات علمی مرتبط ارئه می شود./س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.