سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست وزارت بهداشت :

آخر هفته، قزوین به پزشک خانواده ملحق می شود/تامين ارز دارو

به گفته سرپرست وزارت بهداشت قزوين آخر هفته به برنامه پزشک خانواده ملحق مي شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر طریقت منفرد سرپرست وزارت بهداشت امروز هفت بهمن در حاشیه جشنواره حاکمیت بالینی در جمع خبرنگاران در خصوص ممنوعیت 2 شغله بودن پزشکان افزود: این طرح را به صورت داوطلبانه در ابتدا اجرا می کنیم که از این هفته در چند بیمارستان این طرح آغاز شده، چون تغییر ساختار زمان بر است بنابراین مجبور هستیم این طرح را به صورت داوطلبانه اجرا کنیم.

وی طرح ممنوعیت دو شغله بودن پزشکان را طرح ارتقا کیفی و کمی کارایی بیمارستان ها و اعتماد به خدمت عنوان کرد و گفت: این امر باعث نمی شود که تعداد اعضای هیئت علمی در بیمارستان های دولتی کم شود.

آموزش خوب از درمان خوب نشات می گیرد و اگر بتوانیم انگیزه بیشتری را ایجاد کنیم کارایی در بخش دولتی را افزایش داده ایم.

وی در خصوص ارز دارو عنوان کرد: ارز مورد نیاز دارو به مرور در حال اختصاص دادن است و گمرک نیز اعلام آمادگی کرده که به سرعت داروها را ترخیص کند.

طریقت در خصوص سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر کمبود برخی داروها تصریح کرد: چون یک مدتی با کمبود دارو مواجه بودیم سعی می کنیم که این وضعیت را اصلاح و وجود دارو را در کشور احیا کنیم.


وی ادامه داد: در مورد چند دارو کمبود داشتیم که این کمبودها رفع شده و با تنظیم فراوانی دارو مشکل ناصر خسرو را که گفته می شود که چند وقتی فعال شده حل خواهیم کرد.

** برنامه جدید پزشک خانواده انگیزه در پزشکان ایجاد می کند

طریقت منفرد در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که آیا پزشکان ریاست بیمارستان ها را بر عهده می گیرند اظهار داشت: قصد داریم بیمارستان ها را فعال کنیم که این کار از طریق تفویض اختیار و افزایش مسئولیت به روسای بیمارستان ها انجام می شود .

سرپرست وزارت بهداشت در خصوص متدهای جدید پزشک خانواده  گفت: ما می خواهیم از طریق ایجاد انگیزه در پزشک خانواده بیمار را ولی نعمت پزشک قرار دهیم و هزینه های غیر ضروری را بکاهیم و سیاست حاکمیت را اجرایی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در آخر هفته استان قزوین به پزشک خانواده ملحق می شود.برنامه جدید پزشک خانواده شامل برخی از مفاد برنامه قبلی ست و برخی مفاد جدید است./ح


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.