سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه دیپلماسی مهارتی از سوی سازمان فنی و حرفه ای کشور

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از مطرح شدن دیپلماسی مهارتی برای اولین بار از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و تشکیل میز کشورهای مختلف در این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، کوروش پرند در همایش تجلیل از مربیان و مدیران بخش دولتی و خصوصی و برگزیدگان جشنواره شهید رجایی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که صبح امروز در مرکز تربیت مربی کرج برگزار شد ،گفت: اقدامات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در دو بخش ملی و بین المللی بوده است به طوری که در بحث بین الملل سند راهبردی به عنوان راهبرد اول از حضور موثر در عرصه های بین الملل یاد کرده است و به طور خاص هم بر روی سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت حضور در عرصه های بین المللی بحث دیپلماسی مهارتی برای نخستین بار از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مطرح شدکه در این راستا به دنبال همگرایی و تعامل بیشتر با واحدها و دستگاه های مرتبط در این زمینه از جمله وزارت امور خارجه، جامعه المصطفی و دانشگاه جامع علمی کاربردی هستیم.

وی در ادامه به تشکیل میز کشورهای مختلف در راستای توسعه روابط بین المللی اشاره و تصریح کرد: تشکیل میز کشورهای مختلف در سازمان به منظور ارزیابی کشورها برای شناخت ظرفیت ها و نیازهای کشورها در زمینه آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای است که ریاست هر یک از این میزها بر عهده بعضی از مدیران کل ادارات آموزش فنی و حرفه ای قرار گرفته است.

پرند در ادامه با تاکید بر نظارت بر عملکرد این میزها افزود: فعالیت ها و اقدامات این میزها که در واقع به عنوان وظایفی برای آنها در نظر گرفته شده شامل انعقاد تفاهم نامه و در صورت وجود تفاهم نامه اجرای مفاد آن، آموزش مربیان، تبادل تجربه در استانداردهای آموزشی، تبیین نظام آموزشی و راه اندازی آموزشگاه های آزاد در خارج از کشور به عنوان مهمترین بخش این وظایف است.

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین به بودجه های بین المللی که از سوی نهادهایی از سوی یونسکو در اختیار کشورها به منظور آموزش نیروی انسانی قرار می گیرد اشاره و تصریح کرد: در فضای بین المللی بودجه های خوبی وجود دارد که می توان از آن به نحو شایسته ای استفاده کرد و در این راستا و در بحث آموزش اتباع بیگانه ما توانسته ایم از این منابع به منظور آموزش های این اتباع بهره گیریم.

وی افزود: از جمله اقدامات مهم دیگری که در عرصه بین الملل انجام گرفته و از اهمیت زیادی برخوردار است بحث بین المللی کردن مدارک است که ما موفق شدیم با رایزنی هایی که با مراکز خارجی در این راستا داشتیم در بعضی رشته ها مدارک بین المللی صادر کنیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خاطر نشان کرد: در بحث ملی نیز اتفاقات بسیار بزرگی رخ داده است که از جمله مهمترین آنها بحث نظام صلاحیت حرفه ای در کشورمان است که اگر به درستی اجرا شود بحث فرهنگ مدرک گرایی، اصلاحو فرهنگ کار به جای آن نهادینه می شود./ف

برچسب ها: عرصه ، بین الملل ، دستگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.