سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

تحصیل 2000 دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه بیرجند

رئیس دانشگاه بیرجند از اشتغال به تحصیل دو هزار دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه خبر داد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ محمدرضا میری اظهارداشت: دانشگاه بیرجند در زمینه تحصیلات تکمیلی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و هم اکنون 130 کدرشته دکتری در این دانشگاه تدریس می شود.

رئیس دانشگاه بیرجند از تدریس 130 کدرشته کارشناسی ارشد و بیش از 200 کدرشته کارشناسی و کاردانی در این دانشگاه خبر داد.

میری با اشاره به اینکه دانشگاه بیرجند از سال 1354 مجوز فعالیت اخذ کرده است، افزود: این دانشگاه از سال 1356 با 120 دانشجو آغاز به کار کرده است.

وی تعداد دانشجویان در این دانشگاه در حال حاضر را 13 هزار نفر عنوان کرد و بیان داشت: این دانشگاه هم اکنون رشد قابل ملاحظه ای در رشته های تحصیلی داشته و جزو دانشگاه های برخوردار کشور است.

میری با اشاره به فرهنگی و علمی بودن شهر بیرجند، تصریح کرد: قدمت 700 ساله حوزه در این شهر و قدمت 100 ساله آموزش و فعالیت مدرسه شوکتیه در این شهر همزمان با دارالفنون از جمله توانمندی های علمی این شهر است.

وی نیروی متخصص و علمی را از مهمترین مزایای این شهر ذکر کرد و گفت: برگزاری این گونه همایش ها دستاوردهای علمی بسیار بالایی برای دانشجویان و اساتید این دانشگاه به ارمغان می آورد.

رئیس دانشگاه بیرجند در پایان در خصوص رشته نجوم و اختر فیزیکی در این دانشگاه، یادآور شد: این دانشگاه از رصدخانه نجوم برخوردار بوده و در زمینه آموزش های نجوم در جایگاه ویژه ای قرار دارد./س

برچسب ها: دانشجو ، تحصیلات ، تکمیلی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.