سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

سالانه ۵۵ هزار شرکت در ايران ورشکسته مي شوند

فروش مواد خام از شاخص هاي اصلي عقب ماندگي کشورهاي در حال توسعه است


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، يکي از اعضاي شوراي اسلامي شهر مشهد در سمينار تخصصي «راهکارهاي شناسايي و ايجاد فرصت هاي سرمايه گذاري جهت جهش اقتصادي» که در سالن همايش هاي ساپکو در مشهد برگزار شد، با بيان اين مطلب، به مصوبات مجمع تشخيص مصلحت نظام مبني بر فروش نفت خام اشاره کرد و گفت: اگر دولت بخواهد مصوبات مجمع تشخيص مصلحت نظام را رعايت کند، بايد فروش نفت خام را متوقف کند.

غلامرضا خواجي افزود: هنوز ۵۵درصد بودجه کشور در دست دولت است که بايد در دولت جديد به ۴۵ درصد کاهش يابد.

وي بر اهميت فعال کردن بخش خصوصي تاکيد کرد و افزود: در ۶ سال گذشته اگر بخش خصوصي کشور فعال مي شد، امروز تحريم ها اثرگذار نبود. وي با اشاره به کسري بودجه دولت متذکر شد: به عنوان مثال ۲۰ درصد هزينه هاي اتوبوسراني از مردم گرفته مي شود و ۸۰درصد ديگر آن از طريق سرمايه گذاري و تمهيدات اتخاذ شده تامين مي شود. دولت بايد بخش خصوصي را فعال تر کند.

وي به تاسيس کميسيون اقتصادي، سرمايه گذاري و مشارکت شوراي اسلامي شهر مشهد اشاره کرد و گفت: بيشتر پروژه هاي اجرايي در شهر مشهد تجاري و مسکوني است ولي شهرداري از فعاليت و سرمايه گذاري در مناطق غيربرخوردار درآمدي حمايت مي کند.

وي يادآور شد: به پروژه هاي تفريحي و گردشگري در شهر مشهد کمتر توجه شده است و شهرداري به سرمايه گذاران پيشنهاد مي کند به اين زمينه ها توجه بيشتري کنند.

يک کارآفرين برتر و ثروت آفرين هم در اين همايش، ويژگي مهم افراد ثروت آفرين را تشريح کرد و گفت: بيش از ۹۵ درصد مردم به دنبال پول اند ولي ثروت آفرينان افرادي هستند که مي توانند ثروتي پايدار و مستمر ايجاد کنند و آن را توسعه دهند اين ويژگي از شاخصه هاي کشورهاي پيشرفته محسوب مي شود.

دکتر مظاهري سيف ضمن تشريح مدل هاي کسب درآمد افزود: کارمندي (با اولويت اول امنيت)، خويش فرما (استقلال) ،کارآفرين و سرمايه گذاري (سود) از مهم ترين مدل هاي درآمدي محسوب مي شود.

وي گفت: جاي تاسف است در سيستم آموزشي که درس خوانده ايم آموزش هاي آن مربوط به ابتداي عصر صنعتي است که کارگر پرور است و اولويت اول در اين سيستم آموزشي امنيت است. وي گفت: اين که خويش فرما شوي و استقلال داشته باشي خيلي خوب است ولي سالي ۵۵ هزار شرکت در ايران ورشکسته مي شود که اين امر ناشي از استقلال بدون يادگيري است.

وي با اشاره به اين که در کشور موج کارآفريني راه افتاده است، افزود: يک کارآفرين به سرمايه نيازي ندارد و بايد سرمايه جذب کند. وي يادآور شد: کارآفرين کسي است که با استفاده از توانايي، مهارت و منابع ديگران ارزش پولي ايجاد کند/س

 

برچسب ها: فروش ، مواد ، خام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.