سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

افزایش تولید قارچ در شهرستان ساوه به 500 تن در سال

کارشناس مسوول باغبانی و گلخانه های جهاد کشاورزی ساوه گفت: یک دوره آموزشی پرورش قارچ با هدف ارتقاء دانش فني تولید این محصول و ترغيب علاقمندان به احداث کارگاه توليد پرورش قارچ در این شهرستان برگزار شد.

 

ارباب در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: این دوره آموزشی به استعداد 60 نفر در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برگزار شد.

وی با اشاره به تفاوت این دوره آموزشی با دوره های گذشته گفت : آموزش دهندگان این دوره آموزشی از بین خود تولید کنندگان انتخاب شدند تا بتوان به رشد کمی و کیفی تولید این محصول کمک کرد.

وی افزود: مقرر شد با توجه به سوددهی تولید قارچ در واحدهای با سطح کم کلیه کسانی که علاقمند به تولید قارچ هستند کمپوست خود را از واحد های تولیدی شهرستان تهیه کنند و با مشاوره و راهنمایی توسط این واحدهای تولیدی محصول خود را تولید و جای فروش مستقیم به فروشگاهها به تولید کننده های شهرستان عرضه کنند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید قارچ در گذشته در این شهرستان250 تن در سال بود، گفت: با تکمیل و راهاندازی یک کارگاه پرورش قارچ دکمهای در منطقه دشت لوئین ساوه، ظرفیت تولید سالانه قارچ در این شهرستان به 500 تن افزایش می‌یابد./س

برچسب ها: افزایش ، قارچ ، ساوه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.