سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

رشد 45 درصدی صادرات غیرنفتی در مازندران

صادرات محصولات استان در 10ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، 45 درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: در این مدت یک میلیون و 940 هزار تن انواع کالای غیر نفتی صادر و دو میلیون و 172 هزار تن وارد شده است.

کارگری افزود: از نظر وزنی صادرات و واردات استان به ترتیب 51 و 20 درصد افزایش داشته است.

وی، در خصوص اقلام وارداتی به گمرکات مازندران تصریح کرد : در این مدت آهن آلات به ارزش 439 میلیون و سهم ارزشی 39 درصد از واردات، گندم به ارزش 221 میلیون و 318 هزار دلار و سهم ارزشی 20 درصد، جو به ارزش 143 میلیون و 496 دلار و سهم ارزشی 13 درصد، کک به ارزش 104 میلیون دلار و سهم ارزشی 9 درصد به مازندران بوده است.

مدیرکل گمرکات مازندران گفت : عمده واردات کشور به ترتیب از کشورهای روسیه، امارات متحده عربی، اتریش، قزاقستان و ترکمنستان صورت گرفته است.

کارگری افزود : اقلام صادراتی گمرکات مازندران در این مدت شامل فرآورده های لبنی با 36 درصد سهم از کل ارزش صادرات، سیمان با 29 درصد و سایر کالاهای صنعتی 9 درصد، لوله و پروفیل با 8 درصد، سایر مواد غذایی با 4 درصد از سهم کل صادرات بوده است.

وی با بیان اینکه عمده صادرات ایران به عراق، افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان و عربستان صعودی است، تصریح کرد : 89 هزار تن انواع کالا شامل تخته ، گازوئیل ، و مازوت و تکیه گاه فلزی به ارزش 114 میلیون و 306 هزار دلار به مقصد افغانستان ، ‌امارات ، عراق ، پاکستان ترانزیت خارجی شده است.

به گفته کارگری: درآمد گمرکات مازندران در ده ماهه سال 91 به هزار و 122 میلیارد و 803 میلیون ریال رسید که نسبت به ده ماهه سال 90 رشد 9 درصدی داشته است./س
برچسب ها: رشد ، صادرات ، غیر نفتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.