سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام محمدي گلپايگاني:

وحدت مسلمانان، تنها راه علاج دردهاي مزمن جهان است

رئيس دفتر مقام معظم رهبري گفت: تنها نسخه‌اي که مي‌تواند دردهاي مزمن جهان را دوا کند، وحدت و هم‌زباني ميان مسلمانان است؛ استکبار جهاني مي‌خواهد اين وحدت را از بين ببرد و در اين راستا از هيچ تلاشي فرو گذار نيست.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، هم‌زمان با بيست و ششمين کنفرانس بين‌المللي وحدت اسلامي در تهران، شب گذشته جشن بزرگ پيامبر اعظم(ص) به مناسبت روز جهاني رسول رحمت محمد مصطفي(ص) از سوي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در سالن اجلاس سران با حضور ميهماناني از کشورهاي اسلامي برگزار شد.
 
در اين مراسم "حجت‌الاسلام‌ محمدي گلپايگاني" مسئول دفتر مقام معظم رهبري ضمن تبريک و خير مقدم به ميهمانان با اشاره به گسترش دين مبين اسلام در سراسر جهان گفت: پيامبر گرامي اسلام(ص) بنيان‌گذار وحدت در تمام جهان بوده و دشمنان اسلام سعي دارند وحدت ميان مسلمانان که ارمغان گران‌بهاي ايشان است را از بين ببرند.  
 
وي ادامه داد: پيامبر گرامي اسلام(ص) بشير، نذير و رحمةللعالمين است و قرآن درباره ايشان مي‌فرمايد " و إنک لعلی خُلق عظیم"، "لولاک لما خلقت الأفلاک". 
 
رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: تفاوت ایشان با دیگر انسان‌ها اين است که انسان‌های معمولی برای کسب مدارج علمی، وقت زيادي صرف مي‌کنند و بايد همه نوع امکاناتي را در اختیار داشته باشند، اما پیامبر گرامی اسلام(ص) امّی بودند و با این وجود به همه علوم آگاهی داشتند.
 
حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی با اشاره به پیشنهاد حضرت امام خمینی(ره) مبني بر پایه‌گذاری هفته وحدت تصريح کرد: بنیان‌گذار وحدت، پیامبر گرامی اسلام(ص) بودند و همه مذاهب اسلامی در اساس دین، هیچ اختلافی ندارند و امام خميني(ره) اين مهم را قوت بخشيد.
 
وي در ادامه با اشاره به پروژه اسلام‌هراسي و توهين به کتاب مقدس مسلمانان توسط آمريکا و غرب افزود: آيا مسلمانان مي‌دانند که چرا پروژه قرآن‌سوزي در دنيا توسط مستکبران انجام مي‌شود؟ پاسخ اين است که موج عظيمي از پيامبر گرامي اسلام(ص) برخاسته که بساط جهان‌خواران را در هم پيچيده و آنها را به وحشت انداخته است.
 
رئيس دفتر مقام معظم رهبري در پايان خاطرنشان کرد: تنها نسخه‌اي که مي‌تواند دردهاي مزمن جهان را دوا کند، وحدت و هم‌زباني ميان مسلمانان است؛ استکبار جهاني مي‌خواهد اين وحدت را از بين ببرد و در اين راستا از هيچ تلاشي فرو گذار نيست.
 
گفتني است؛ در اين مراسم از تمبر یاد بود ميلاد پيامبر گرامي اسلام(ص)  و پرچم امت واحده توسط "آیت‌الله اراکی" دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي و "حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی" رونمایی شد.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: وحدت ، سران ، پیامبر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.