سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پيشگيري از سرطان مغفول ترين نكته در جامعه/افزايش 16 درصدي سرطان تا سال 2020

دبير علمي همايش سرطان و پيشگيري گفت: پيشگيري از سرطان مغفول ترين نكته در جامعه است كه براي پيشگيري از آن تمام سازمان هاي دولتي و خصوصي نقش دارند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دكتر فرهاد سميعي امروز در همايش سرطان و پيشگيري با آزاردهنده خواندن مفهوم سرطان در زندگي و سلامت انسان گفت:قديمي ترين مستند وجود سرطان در جوامع انساني مربوط به 2650سال قبل از ميلاد مسيح است.

وي با اشاره به اينكه تاريخ ثبت اطلاعات سرطان و فرايند سرطان متاسفانه نشان از روند صعودي دارد اظهاركرد: در صد سال گذشته با صنعتي شدن جوامع بيش از 200تا 300نوع سرطان تعريف شده است.

دبير علمي همايش سرطان و پيشگيري ادامه داد: سازمان بهداشت جهاني در سال 2011ميلادي تعداد مبتلايان به سرطان را 13ميليون نفر و ميزان مرگ و مير را 8ميليون نفر عنوان كرده كه 60درصد آن در كشورهاي توسعه يافته ديده مي شود.

وي با بيان اينكه بر اساس پيش بيني ها ميزان مبتلايان به سرطان به 15 ميليون و ميزان مرگ و مير ناشي از آن به بالاي 10ميلون افزايش خواهد يافت تصريح كرد: درصد بروز سرطان به سمت كشورهاي كمتر توسعه يافته است كه مصيبت بزرگي محسوب مي شود.

دكتر سميعي ادامه داد: متاسفانه علي رغم تلاش هاي بسيار در كشور ولي اتحاد و اجماع نظري در رابطه با پيشگيري سرطان از نظر علمي و عملي وجود ندارد.

وي با بيان اينكه سازمان بهداشت جهاني كنترل سرطان را در دراز مدت باصرفه ترين مسير پيشگيري عنوان كرده است گفت: 35 تا 40 درصد سرطان ها با سبك سالم زندگي اعم از غذا عدم مصرف دخانيات و ... قابل پيشگيري هستند.

دكتر سميعي پيشگيري از سرطان را مغفول ترين نكته در جامعه دانست و گفت : همه سازمان هاي دولتي و خصوصي در امر پيشگيري از سرطان نقش دارند.

وي در پايان صنعتي شدن و هرم جمعيتي كشور كه به سمت ميانسالي حركت كرده است را مهمترين عامل بروز سرطان دانست و عنوان كرد: براساس پيش بيني ها ميزان سرطان تا سال 2020، 16درصد افزايش خواهد داشت كه به نظر ميرسد اين ميزان در ايران 20درصد باشد./ح
برچسب ها: سلامت ، پیشگیری ، سرطان ، جامعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.