سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شبکه الاخباريه سوريه:

برنامه هسته‌اي ايران کاملا صلح آميز است/آمريکا گزينه اي جز گفتگو با ايران ندارد

شبکه الاخباريه سوريه گزارش داد با وجود تهديدات رژيم صهيونيستي در مورد اقدام نظامي عليه ايران، اين رژيم و آمريکا گزينه اي جز مذاکره با تهران ندارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه، اين شبکه در گزارشي با عنوان "همراهي آمريکا و اسرائيل عليه ايران" گفت: مقامات اسرائيلي در همه کنفرانسها، همايش ها و در گفتگو با رسانه ها همواره درباره آنچه خطر ايران مي خوانند، سخن مي گويند. آنها براي متوقف کردن فعاليت هاي مسالمت آميز هسته اي ايران همواره سنفوني گزينه نظامي را مي نوازند. اين بار در مجمع جهاني اقتصاد در داووس، شيمون پرز رئيس اسرائيل و ايهود باراک وزير جنگ او از تهديد به عمليات نظامي عليه ايران سخن گفتند. با وجود تلاشها براي مذاکره در مورد پرونده هسته اي ايران، اسرائيليها بر طرح گزينه نظامي عليه اين کشور اصرار دارند. 

در ادامه اين گزارش آمده است: "هنري کيسينجر وزير اسبق امور خارجه آمريکا هم در مجمع داووس در مورد بحران در آينده بر سر برنامه هسته اي ايران هشدار داد و اقدام يکجانبه اسرائيل را آخرين راه حل دانست. "

"به نظر مي رسد ايران به دغدغه مشترک اسرائيل و آمريکا تبديل شده است. اما واشنگتن و تل آويو در عمل گزينه اي جز مذاکره با تهران ندارند. برنامه هسته اي ايران صلح آميز است و براي تحقيقات علمي، اهداف پزشکي و توليد انرژي از آن استفاده مي شود. "

"اين در حالي است که اسرائيليها کلاهک هاي هسته اي بسياري دارند، اما از ديگران مي خواهند آنچه را که اين رژيم براي خود حلال مي داند، در اختيار نداشته باشند. آمريکا بر لجبازي اسرائيل در اين مورد سکوت کرده است. "

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.