سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درمان افسردگی با استفاده از دنیای رنگها

به گفته یک روانشناس تاثیر شگفت انگیز رنگهای روشن بر روحیه افراد با ایجاد نشاط و شادمانی منجر به رفع افسردگی در این بیماران خواهد شد.

ابراهیم مقدم در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران  ضمن تقسیم بندی رنگها به دو گروه سرد و گرم گفت: رنگهایی چون سبز تیره، مشکی و قهوه ای در صورت استفاده، در شرایط دمائی یکسان با خود گرما و رنگهایی چون صورتی، آبی کم رنگ و سفید با همان شرایط به فرد احساس سرما و برودت می دهد.
وی با اشاره به اینکه هر یک از رنگها دارای تاثیر خاصی هستند، افزود: برای رنگ اتاق مطالعه، خواب و اسباب بازی پسر بچه ها، رنگ آبی و برای تشدید حس اقتدار، رنگ سبز و مشکلی برای حس صلابت و پایداری و ایجاد هیجان و مهمان دارای فرش قرمز رنگ توصیه می شود.
ابراهیم مقدم با بیان اینکه بین روانشناسی رنگ و نور تفاوت وجود دارد، تصریح کرد: رنگهای شاد و روشن در قالب های مختلف با طرح ها، نقش ها و گل ها می توانند احساس شادمانی را در ما زنده کنند.
وی در این خصوص ادامه داد: به همین خاطر در مورد افراد افسرده توصیه می شود از نور بیشتر و البته رنگهای روشن تر استفاده شود.
ابراهیم مقدم در پایان خاطر نشان کرد: برای رفع افسردگی و احساس تنهایی و البته ایجاد شادمانی و روحیه نشاط آور در این افراد، می توان بر روی رنگهای گرم تمرکز کرد./ل
برچسب ها: تاثیر ، رنگها ، نشاط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.