سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبات پیوند همسران تا چه حد در گرو این مسئله است؟

شاید خیلی از مسائل ضامن پیوند یا ضامن جدایی در یک زندگی باشد اما این فرآیند تا چه حد توانسته در طلاق یا تفاهم تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران شاید فکر کنید هر چه سن زن و مرد نزدیک تر باشد درک بهتری از یکدیگر دارند و در نتیجه تفاهم بیشتری میان آنها وجود دارد.

جامعه شناسان معتقدند تفاوت سنی بر ماندگاری عمر ازدواج اثر نمی گذارد.

بررسی آمارها نشان می دهد در سال 89 بیشترین فراوانی یعنی 10.6 درصد طلاق میان زوج هایی اتفاق افتاده که فاصله سنی زوج به زوجه صفر بوده است در حالی که در سال 88 این درصد باز هم بیشترین فراوانی با اندکی تغییر 10.32 درصد داشته است.

کاظم باز افکن روانشناس و محقق در امور تربیتی خانواده در این خصوص گفت: مسئله ای که ضامن شروع جریان و ادامه یک زندگی بوده و اشتراک زوجین را در کنار هم تکمیل و تأیید و حتی تضمین می نماید ثبات در ارائه شرایطی است که خواهد توانست دو همسر را در کنار هم به ادامه یک زندگی موفق وادار نماید.

این روانشناس ادامه داد: وقتی 2 نفر برای تشکیل و رقم زدن یک زندگی با هم پیمان می بندند که زیر یک سقف زندگی کنند یعنی باید شرایط پایداری آن را نیز حاصل نمایند.

بازافکن با اشاره به اینکه تفاوت سنی میان زوجین همه مسئله نیست افزود: چه بسیار کسانی که شاید فاصله سنی بسیار زیاد یا بسیار کم با یکدیگر دارند ولی درک درستی از زندگی و هدف آن نداشته و توانایی ارائه شرایط صحیح و درک متقابل و احترام آن را نتوانسته اند که فراهم و اجرا کنند.

این روانشناس با بیان اینکه رفتار عقلانی و مطابق با اصول و اساس یک زندگی و یک خانواده ارزشمند است اظهار داشت: ممکن است یک همسر نسبت به شریک زندگی خود خیلی کم سن و سال بوده ولی در پذیرش یک زندگی و شرایط مسئولیتی که متوجه اوست عاقلانه و سنجیده عمل کند ولی یک زوج دیگر با وجود تفاوت سنی بیشتر و این که توقع رفتارهای منطقی بیشتری که از او می رود نتواند به چنین شرایطی دست پیدا نماید و بالعکس، باز افکن خاطر نشان کرد: تفاوت سنی کمتر یا بیشتر ضامن ثبات یک زندگی نیست و در نهایت باید گفت: آنچه تعیین کننده است میزان عقلانیت در ارائه رفتارهای سنجیده ای که بر اساس احترام و رعایت حقوق طرفین شکل می گیرد که می تواند یک الگوی مطمئن و تضمین شده برای فرزندان و آینده آنها باشد./ف

برچسب ها: پیوند ، خانواده ، همسر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.