سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برطبق مطالعات انجام شده؛

دستکاری ساختار ژنتیکی گیاهان راهکاری مؤثر در سلامت انسان است

برطبق مطالعات انجام شده، دستکاری ساختار ژنتیکی گیاهان راهکاری مؤثر در سلامت انسان است و تاکنون توانسته به پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری های عفونی و غیر عفونی کمک کند.

منصور روان نژاد کارشناس ارشد ژنتیک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در حال حاضر با استفاده از علم ژنتیک و روش های مختلف آن، بسیاری از بیماری های واگیر و غیر واگیر، اختلالات رشد و عقب ماندگی های ذهنی، بیماری های دوران سالمندی تحت کنترل درآمده و یا درمان مناسب آنها تسریع شده است.

وی با بیان اینکه دستکاری ساختار ژنتیکی گیاهان اقدامی بسیار مؤثر در علم ژنتیک بوده است، تصریح کرد: این اقدام تاکنون توانسته ارزش غذایی بسیاری از گیاهان را افزایش داده و محصولات مقام و مفیدی در مقابل آفات و همچنین کنترل بیماری های ایجاد کند.

روان نژاد تأکید کرد: بر طبق مطالعات انجام شده، دستکاری ساختار ژنتیکی گیاهان راهکاری مؤثر در سلامت انسان است و تاکنون توانسته به پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری های عفونی و عفونی کمک کند.

وی گفت: به عنوان مثال با استفاده از روش های مهندسی ژنتیک، گونه ای از برنج تولید شده که حاوی پرو ویتامین A بوده و می تواند به پیشگیری از بیماری ها و اختلالات چشمی و همچنین پیشگیری از بروز عفونت کمک کند.

روان نژاد با اشاره به اینکه امکان ایجاد و تولید ویتامین های مختلف در گیاهان وجود دارد یادآور شد: علاوه بر تولید ویتامین، همچنین تلاش های زیادی در حال انجام است که به توان با استفاده از دستکاری ساختار ژنتیکی گیاهان، به برخی از واکسن ها با قابلیت مناسب و پايین دست یافت./ع2


برچسب ها: ژنتیک ، سلامت ، انسان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.