سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری:

مشکل ساختار و سازمان برای ارتباط دانشگاه و صنعت وجود ندارد

مشکل ساختار و سازمان برای ارتباط دانشگاه و صنعت وجود ندارد بلکه مسئله اصلی محقق کردن یافته هایی است که پیش از این به دست آمده است.

محمد مهدی نژاد نوری معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: هم اکنون بحث ارتباط صنعت و دانشگاه یکی از مباحث مهمی است که وزارت علوم تأکید زیادی برروی آن دارد.

وی افزود: پژوهش ها باید یک نگاه جامع داشته و چرخه ایده تا بازار را به صورت کامل بررسی کنیم که البته برای این کار نیازمند یک سطح بالاتر تغییرات در توسعه فناوری هستیم تا هم در محیط علمی و هم در محیط بازار و صنعت اتفاق بیافتد.

مهدی نژاد نوری تصریح کرد: مشکل ارتباط صنعت و دانشگاه در حال حاضر نداشتن راهکار و راهبردها نیست چنانچه هم اکنون مشکل ساختار و سازمان وجود ندارد مشکل اصلی امروز جامعه ما محقق کردن یافته هایی است که پیش از این به دست آمده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر فعالیت وزارت علوم برای ارتباط بیش بین دانشگاه و صنعت اظهار داشت: اصلاح و ابلاغ آيین نامه های متعدد در زمینه پژوهشی، راه اندازی دوره های دکترای پژوهش محور و تأسیس هشت پژوهشگاه دانشگاهی و همچنین فعال کردم جلسات شورای عالی عتف پس از دوره ای وقفه از جمله فعالیت های مؤثر وزارت علوم در دولت دهم برای کمک به ارتباط میان دانشگاه و صنعت است./ع2
برچسب ها: سازمان ، دانشگاه ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.