سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید گروههاي مخالف بحريني برادامه تظاهرات

گروههای مخالف بحرینی بر برگزاری تظاهرات در منامه تاکید دارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار ؛ بین احتمال درگیریهای خیابانی تا توافق بر سر میز گفتگو، اوضاع بحرین در آستانه دومین سالگرد انقلاب در این کشور کوچک، در نوسان است. وزارت کشور بحرین تصمیم گرفت تظاهرات روز جمعه به دعوت جمعیت های مخالف سیاسی در منامه را ممنوع کند. جمعیت های سیاسی مخالف در بحرین بر برگزاری این تظاهرات با وجود دستور وزارت کشور، اصرار دارند. جمعیت اسلامی الوفاق معتقد است مردم بحرین حق دارد در پایتخت این کشور هم تظاهرات کنند.

در ادامه این گزارش پس از پخش قسمتی از سخنان خلیل المرزوق معاون سیاسی دبیرکل جمعیت الوفاق آمده است: سمیره رجب وزیر اطلاع رسانی بحرین اعلام کرد دولت این کشور به عنوان یک طرف در برابر مخالفان بحرینی در گفتگوهای ملی شرکت نخواهد کرد.

 رجب تاکید کرد نقش دولت بحرین فقط هماهنگ کردن برنامه گفتگوها و پس از آن، عملی کردن توصیه های این گفتگوها خواهد بود. پایتخت های غربی با این وجود، از دعوت حمد بن عیسی آل خلیفه در مورد تکمیل کنفرانس گفتگوهای ملی در بحرین استقبال کردند و واشنگتن، لندن، پاریس و اتحادیه اروپا خواستار مشارکت همه طرفهای بحرینی درگفتگوها برای حل مشکلات در این کشور شدند. 

گفتنی است بحرینی ها روز گذشته تظاهراتی با شعار « باهم به سوی منامه» در مناطق مختلف بحرین برگزار کردند.شرکت کنندگان در تظاهرات در مناطق بنی جمره و سار، عکسهای شهدای انقلاب و پرچم بحرین را به دست گرفتند و بر لزوم ادامه انقلاب و محاکمه کسانی که در کشتن و زخمی شدن انقلابیون دست داشتند، تاکید کردند.
                                            آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: بحرین ، تظاهرات ، مخالف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.