سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکدی‌گری نوین، زایده‌ی گروه‌های اقتصادی زیرزمینی

به گفته یک جامعه شناس، امروزه دست فروشی به علت فقدان اشتغال در جامعه و عدم فرصت‌های مساوی برای جذب کار با هدایت بسیاری ازگروه‌های سازمان یافته زیرزمینی اقتصادی به نوع جدیدی از تکدی‌گری تبدیل شده است.

جعفربای در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با علم بر این موضوع که مشکلات فراوان اقتصادی در جامعه منجر به ایجاد جلوه‌های نامناسب شغلی شده است گفت: مسئله دست فروشی آن هم توسط کودکان و زنان با دریافت حقوق ناچیز و سو استفاده از سادگی این قشر در اماکن پرتردد و نامناسب نشانگر وجود نوعی بیماری اقتصادی در جامعه است.
وی در این خصوص افزود: این عارضه اجتماعی که بیانگر مشکلات فراوانی در لایه‌های پیچیده اجتماعی است امروزه به شکل فزاینده‌ای افزایش یافته که این اقدام به نوعی تکدی‌گری در شکل جدید است.
بای با اشاره به مسئله جوان بودن بسیاری از دست فروشان اظهار داشت: فقر، بیکاری،‌ فقدان اشتغال در جامعه، تبعیض و عدم فرصت‌های برابر برای جذب کار، باعث تحلیل نیروی جوان و پیدایش این پدیده شوم اجتماعی شده است.
وی با تاکید بر اینکه در گذشته دست فروشی تنها تمرینی برای ورود به بازار کار محسوب می‌شد، افزود: امروزه سیل عظیمی از کودکان و زنان توسط گروه‌های مافیای اقتصادی سازمان یافته زیرزمینی با رواج اجناس خاص در زمان محدودی از سال به این شغل می‌پردازند.
بای با اشاره به وجود آموزش‌های خاص برای عرضه کالا توسط دست فروشان با آهنگ و فرم مخصوص عنوان کرد: اجناس غیر استاندارد و تاریخ گذشته فروخته شده توسط این افراد به علت عدم امکان شکایت از این مشاغل عبوری و نبود جایگاه ثابت و عدم فرصت کافی برای براندازی جنس موجب اخلال در چرخه خرید و فروش شده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: جوان توانمندی که می‌تواند در خدمت تولید جامعه باشد با گرایش به مشاغل غیر مولد خدماتی زمینه بروز بسیاری از بزهکاری‌های اجتماعی را در خود ایجاد می‌کند./ز
برچسب ها: تکدی ، نوین ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.