سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلطه بر خاورميانه ؛ هدف آمريکا از استقرار پاتريوت

سياستمداران مخالف دولت ترکيه مي گويند هدف آمريکا از استقرار موشکهاي پاتريوت در ترکيه سلطه بر کل منطقه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ؛ رسانه هاي ترکيه اعلام کردند از هجدهم با بيست و سوم ژانويه ، همه قطعات سامانه هاي موشکي پاتريوت با بيست و سه پرواز باري به ترکيه ارسال شده اند. آمريکا، هلند و آلمان جمعا شش سکوي پرتاب موشکهاي پاتريوت را به ترکيه ارسال کرده اند و به همراه آن نيز هزار و دويست نيروي نظامي به اين کشور اعزام مي شوند. استقرار موشکهاي پاتريوت در خاک ترکيه بسياري از مردم اين کشور از جمله برخي از سياستمداران جناح مخالف را خشمگين کرده است. 

يکي از اين سياستمداران مخالف گفت ناتو تحت نفوذ آمريکاست. اين اولين بار است که ترکيه اجازه مي دهند نيروهاي خارجي پا به خاک اين کشور بگذارند. آنها در نهايت قرار است برادران ما را بکشند. ما اجازه نخواهيم داد اين اتفاق بيفتد. ما از مردم بي دفاع در برابر اهداف امپرياليستي دفاع خواهيم کرد. 

دولت ترکيه مدعي است به اين موشکها براي دفاع از کشورش در برابر تسليحات شيميايي سوريه نياز دارد. آمريکا مدعي است که دولت بشار اسد رئيس جمهوري سوريه قصد دارد از اين تسليحات استفاده کند. بسياري از مخالفان دولت ترکيه مي گويند اينها همه دروغپردازيست تا توجه افکار عمومي ترکيه را از هدف اصلي آمريکا که سلطه بر کل منطقه است، منحرف کند، هدفي که بسياري آن را امپرياليستي مي دانند. 

يکي از تظاهرکنندگان ترک گفت ناتو مزدور آمريکاست و اهداف امپرياليستي اين کشور را دنبال مي کند. دولت ترکيه نبايد فرمانبردار آمريکا باشد. گري ديکن از افسران ارشد ارتش انگليس اعلام کرد قرار است موشکهاي پاتريوت تا اوايل هفته آينده عملياتي خواهند شد.


                                                               آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: آمریکا ، پاتریوت ، سلطه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.