سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زمانیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد

بازنگری در روند اجرای قوانین پول شویی در دستور کار مجلس / لزوم برخورد محکم قوه قضائیه با بانک متخلف

عضو کميسيون برنامه ،‌بودجه و محاسبات در مجلس شوراي اسلامي گفت : مجلس در پي تدوين قوانين محکم تر پول شویی است و براساس اين قوانين ، مسئولان چرخه اقتصادي، موارد خارج از چارچوب قوانين را بررسي مي کنند.

سيد سعيد زمانيان دهکردي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به عدم اجرای صحیح قوانین پول شویی در کشور، گفت : در موارد خلاف چارچوب اقتصاد سالم که به روند توليد و زير ساخت اقتصادي آسيب مي زند ، بخش قاچاق و تبادل اين اعتبارات در خارج از سيستم ضربه سنگيني را به اقتصاد کشور وارد مي کند.

وي با بيان اينکه مجلس در پي تدوين قوانين محکم تر پول شویی است ، گفت : براساس اين قوانين ، مسئولان چرخه اقتصادي، موارد خارج از چارچوب قوانين را بررسي و برخورد مقتضي از سوي قوه قضايي و دستگاه نظارتي اعمال مي شود.

وي افزود : مجلس در پي جلوگيري از موارد خارج از اقتصاد سالم ،نيازمند تدوين مقررات جديد و ابزار نظارتي دقيق است و مبارزه با معضل پولشويي نيازمند عزم ملي است.

زمانيان کلهري با اشاره به محدوديت ابزار نظارتي و نيروي انساني تربيت شده در حوزه مبارزه با پولشويي گفت : سيستم پولي و مالي توسط بانک مرکزي بايستي مديريت شود چرا که در حوزه نظارت و کنترل سيستم هاي پولي و مالي مشکل جدي وجود دارد .

وي با اشاره به نگاه سودجويانه سيستم بانکي کشور در رابطه با موضوعات مختلف گفت :‌ سيستم بانکي جوابگوي مطالبات کشور در حال حاضر نيست  و بسیاری از بانک هاي دنيا در سيستم اقتصادي دولتي و تعاوني سرمايه گذاري مي کنند که متاسفانه در کشور ما اين فرآيند کمتر اتقاق مي افتد.

وي تصريح کرد : فقدان سازماني منسجم در اين زمينه باعث شد که زيرساخت هاي اقتصادي و در نهايت ساختار اقتصادي توليد در بخش صنعت ، کشاورزي و خدمات متزلزل شود .

وي خاطر نشان کرد : در بحث مبارزه با پولشويي راه طولاني در پيش است که با تلاش مسئولان و پيگيري جدي به اين مهم دست خواهيم يافت .

لازم به ذکر است : پیش از این دبیرخانه شورای ‌عالی مبارزه با پولشویی با اشاره به «مکاتبات مکرر» با بانک پارسیان، از بی‌توجهی مدیران در پاسخگویی انتقاد شده است که اعضای حاضر در جلسه موافقت کردند نسبت به برخورد با بانک مذکور اقدامات لازم صورت بگیرد.

برچسب ها: پولشویی ، عزم ، محاسبه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.