سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

بهره مندی یک میلیون بیمار از خدمات درمانی پزشکی هسته ای در کشور

از ابتدای امسال یک میلیون بیمار از خدمات درمانی پزشکی هسته ای در کشور بهره مند شدند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، محسن ساغری، رییس انجمن علمی پزشکی هسته ای ایران در شیراز با بیان اینکه در حال حاضر 150 مرکز پزشکی هسته ای در کشور وجود دارد، گفت: ایران در پزشکی هسته ای در منطقه آسیای غربی در رتبه نخست قرار دارد.

در پزشکی هسته ای از مواد رادیو اکتیو برای تشخیص و درمان بیماریها استفاده می شود.

مدیر گروه پزشکی هسته ای دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: در پزشکی هسته ای مقدار مشخصی مواد رادیو اکتیو با دارو ترکیب می شود و تولید ماده ای به نام رادیو دارو می کند که این ماده به صورت خوراکی یا تزریقی به بیمار تجویز می شود.

مهدی حقیقت افشار افزود: با مصرف رادیو دارو از بدن بیمار اشعه ساطع می شود و دستگاه های پزشکی هسته ای که نوعی دوربین هستند از اشعه های ساطع شده تصویر تولید می کنند.

وی افزود : مرکز پزشکی هسته ای شیراز به عنوان قطب پزشکی هسته ای جنوب کشور به بیماران فارس و استانهای همجوار خدمات تشخیصی و درمانی ارائه می دهد.

مدیر گروه پزشکی هسته ای شیراز گفت: در این مرکز با بهره مندی از تجهیزات پیشرفته و متخصصان کارآمد امکان درمان قطعی برخی سرطان ها از جمله سرطان تیرویید فراهم شده است .

حقیقت افشارافزود: بیمارانی که مبتلا به سرطان تیروئید هستند ید رادیواکتیو مصرف می کنند و پس از دو روز بستری در این مرکز بهبودی کامل پیدا کرده و به زندگی عادی برمی گردند.

از دیگر خدماتی که در این مرکز ارائه می شود روش های تشخیص بیماری ونارسائی های قلب، مغز ، استخوان، کلیه، ریه و دستگاه گوارش است.

مرکز پزشکی هسته ای شیراز یکی از مراکز فعال کشور در زمینه علمی و پژوهشی نیز بشمار می آید و گروه های مختلف پزشکی و پیراپزشکی دانشکده های مهندسی برای انجام تحقیقات بین رشته ای، بین مرکزی و حتی بین دانشکده ای به این مرکز مراجعه می کنند.

مدیر گروه پزشکی هسته ای شیراز گفت : کشور ما در عرصه تولید رادیو دارو ها به خودکفایی رسیده و رادیو داروهایی که در مراکز پزشکی هسته ای استفاده می شود در راکتور تحقیقاتی تهران تولید می شود./س

برچسب ها: پزشکی ، هسته ای ، بهره مندی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.