سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

اجرایی شدن 90 درصد از طرح کاداستر در فارس

90 درصد از طرح بانک جامع اطلاعات کشاورزی (کاداستر) در فارس اجرایی شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: به منظور کنترل تمامی مباحث مربوط به کشاورزی و کنترل چرخه­ی زیست محیطی، 11 مرکز کنترل چرخه­ی زیست محیطی حشرات در شهرستان­های مختلف فارس راه اندازی شده است.

مهرزاد خرد اظهار داشت: یکی از بخش­های طرح کاداستر توجه به وضعیت آب و هوایی کشاورزی استان است که در این راستا 46 ایستگاه خودکار هواشناسی برنامه­ ریزی و در حال نصب است.

وی همچنین گفت: این طرح با استانداردهای جهانی منطبق است و کل اعتبار در نظر گرفته شده برای آن 2/5 میلیارد تومان می­باشد.

پروفسور استیکنز بنیانگذار انجمن بین­المللی هوا شناسی کشاورزی جهان در خصوص اجرای این طرح در فارس گفته است که نتایج محققان در این زمینه، هم طراز با یافته­های کشورهای توسعه یافته در زمینه کاداستر اراضی است.

طرح کاداستر از مهمترین فعالیت­های جهاد کشاورزی فارس به حساب می­آید. این طرح یک سیستم اطلاع رسانی است که بدون واسطه بین جهاد کشاورزی فارس و کشاورزان قرار می­گیرد.

اجرا شدن طرح کاداستر باعث می­شود که تمامی اطلاعات مربوط به کشاورزی و وضعیت آب و هوایی در اختیار کشاورزان قرار بگیرد. کشاورزان با استفاده از این پایگاه اطلاعاتی می­توانند در جریان آخرین وضعیت هوا، نوع آبیاری، زمان برداشت محصول، تغذیه اراضی، مبارزه با آفات و بیماری­ها قرار گیرند.

همچنین با دستیابی به اطلاعات پایش شده مربوط به تمامی مباحث کشاورزی امکانی فراهم می­شود تا ضمن حفظ منابع آبی وخاکی، بیشترین تولید صورت گیرد./س

برچسب ها: طرح ، کاداستر ، فارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.