سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتظار برای معلوم شدن قیمت نهایی؛

پراید ۱۰ میلیون تومانی به خاطره‌ها پیوست! /گام‌های میلیونی ۲۰۶ در بازار

پراید در همین چند روزه تنها چند قدم با ۱۶ میلیون فاصله دارد و خودروی پرطرفدار و کمیابی مانند ۲۰۷ هم از مرز ۵۰ میلیون عبور کرده است...

به گزارش  گروه بازار باشگاه خبرنگاران، صحبت‌های هیات دولت از قیمت‌گذاری خودرو بر اساس ارز مبادلاتی را اگر در کنار کمبود عرضه خودرو بگذاریم در نتیجه بازاری آشفته به دست می‌آید، دقیقا مانند همین بازاری که حالا مشتریان و فروشندگان را سردرگم کرده است. 


فعالان بازار تب افزایش می‌گویند باید منتظر ماند و دید دولت چه نسخه‌ای را برای قیمت‌ها می‌پیچد. 


پاسخ این سؤال را کسی نمی‌داند و بازار خودرو هم در این بی‌خبری قیمت‌ها از دستش در رفته است، پراید در همین چند روزه تنها چند قدم با ۱۶ میلیون فاصله دارد و خودروی پرطرفدار و کمیابی مانند ۲۰۷ هم از مرز ۵۰ میلیون عبور کرده است. 

از آنجا که بازار خودرو به هیچ وجه قابل پیش‌بینی نیست، فروشندگان برای فروش خودرو دست نگه داشته‌اند تا ببینند سرنوشت قیمت‌ها چگونه خواهد بود و خریداران هم در بهت قیمت‌ها و خودروهایی که حتی با این قیمت‌های گران هم برای خرید وجود ندارند، انتظار را برای معلوم شدن قیمت نهایی بر خرید خودرو ترجیح می‌دهند. 

فعالان این بازار می‌گویند فروشنده‌ها نمی‌فروشند، خریداری هم وجود ندارد، تنها قیمت‌ها هستند که هر روز نسبت به قبل افزایش بیشتری پیدا می‌کنند و معاملات را کمتر و کمتر می‌کنند، اما آنطور که از بررسی قیمت خودرو‌ها در بازار مشخص است این بار وارداتی‌ها در مقابل افزایش قیمت داخلی‌ها سکوت کرده‌اند. 

آن‌طور که از بازار خبر می‌رسد خانواده هیوندایی تغییر چندانی نداشته است و طی هفته اخیر سوناتا مانند قبل ۱۳۰ میلیون تومان و آزرا گرانجور ۱۶۰ میلیون تومان هستند. 

شاسی‌بلندهای این برند هم روی قیمت‌های قبل باقی ماندند، IX۵۵ همان ۱۷۵ میلیون تومان است و IX۳۵ هم ۱۴۵ میلیون تومان. 

خودروی دیگر هیوندایی یعنی i۳۰ هم همچنان ۸۵ میلیون تومان است و دیگر شاسی‌بلند این برند کره‌ای، یعنی سانتافه که اواخر آذر ماه ۱۳۰ میلیون تومان معامله می‌شد حالا ۱۴۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که البته این قیمت طی هفته گذشته ثابت بوده است. 

اما به سراغ دیگر برند کره‌ای بازار می‌رویم، کیا برند هم‌وطن هیوندایی هم هفته‌ای بدون تنش را برای مشتریان خود داشته است. 

طی هفته گذشته اسپورتیج روی ۱۲۷ میلیون تومان ماند و سراتو نیز ۹۵ میلیون تومان را بالا و پایین نکرد. اپتیما نیز هفته گذشته را با۱۳۰ میلیون تومان سر کرد. تویوتا اوریون و کرولا هم به ترتیب با قیمت‌های ۱۵۰ و ۹۰ میلیون تومان یک ماهی می‌شود که آرام گرفته‌اند. 

گام‌های میلیونی ۲۰۶ در بازار
خانواده ۲۰۶ در افزایش قیمت‌های اخیر بازار خودرو نقش پررنگی را ایفا می‌کنند؛ چرا که این خودروهای پرطرفدار مدت‌هاست که با اندک تولیدی به بازار عرضه می‌شوند. 

خبری هم از ۲۰۶ ایرانی که قرار بود تولید و به بازار عرضه شود نیست تا بلکه با ورود نوع ایرانی این خودرو شاهد آرامش بازار این برند باشیم. 

آن طور که بررسی قیمت‌ها نشان می‌دهد ۲۰۶ تیپ ۲ که روزگاری با ۱۵ میلیون تومان می‌شد فرمان آن را در دست گرفت حالا با افزایش ۳ میلیونی نسبت به هفته قبل به ۳۴ میلیون تومان رسیده است. 

تیپ ۶ این خودرو هم افزایش قیمت ۴ میلیون تومانی داشته و ۴۵ میلیون تومان قیمت دارد، اما صندوق‌دارهای این خانواده هم هر کدام بین ۴ تا ۵ میلیون افزایش قیمت داشته‌اند. 

به این ترتیب v۹ و v۲۰ هر کدام با ۴ میلیون تومان افزایش قیمت به ۴۷ میلیون و ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیدند و v۸ هم با ۵ میلیون افزایش قیمت به ۳۸ میلیون تومان رسید. 

پژو ۲۰۷ اتوماتیک هم با جهشی ۶ میلیون تومانی به ۵۱ میلیون تومان رسید، اما ۴۰۵ هم طی هفته گذشته در نوع بنزینی خود با یک میلیون تومان افزایش قیمت به ۲۰ میلیون تومان رسید و دو گانه‌سوز آن هم بعد از یک میلیون و پانصد هزار تومان افزایش قیمت ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را تجربه کرد. 

اما می‌رسیم به دیگر فرانسوی بازار خودرو، یعنی تندر ۹۰. 


تندر ۹۰ هم با ۳ میلیون تومان افزایش قیمت در هر دو کارخانه تولید‌کننده‌اش همراه بوده است. به این ترتیب تندر ۹۰ ایران خودرو ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد و تندر پارس خودرو هم ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان. تندر E۱ هم ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. 

پژو پارس سال هم که روندی افزایشی در پیش گرفته است حالا با ۳۷ میلیون تومان معامله می‌شود تا به این ترتیب ۲ میلیون افزایش قیمت را طی یک هفته برای مشتریانش به همراه بیاورد. 

پارس دوگانه سوز هم بدون تغییر هفته‌اش را سر کرد و ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باقی ماند، اما سمند EF۷ هم مانند پارس دوگانه‌سوز از معدود داخلی‌هایی بود که قیمتش ثابت ماند و از ۲۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بالاتر نرفت. دیگر هم‌خانواده‌ای سمند یعنی LX اما با یک میلیون تومان افزایش قیمت به ۲۳ میلیون تومان رسید.
 

اما پراید این پرتیراژترین خودرو که زمانی ارزان‌ترین خودرو هم بود طی هفته‌های گذشته و بعد از افت تولید شدیدی که داشت مانند دیگر خودروها افزایش قیمت زیادی را تجربه کرد، افزایش قیمتی که تا حدود زیادی ناباورانه بود.
با این حال این محصول شرکت سایپا در مدل‌های مختلف طی هفته گذشته باز هم یک میلیون تومان افزایش قیمت داشت تا به این ترتیب پراید ۱۱۱ به ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ۱۳۱ به ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۱۳۲ به ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد. 

تیبا، خودروی ملی سایپا هم ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد

ماکسیما، ویتارا، مگان و نیسان تیانا هم هر کدام ۲ میلیون تومان بالا رفتند. به این ترتیب ماکسیما ۹۵ میلیون، ویتارای اتوماتیک ۱۰۰ میلیون، ویتارای دنده‌ای ۹۴ میلیون، مگان ۷۰ میلیون و نیسان تیانا به ۱۲۱ میلیون تومان رسیدند. 

مزدا ۲ و مزدا ۳ هم بدون تغییر ۵۹ میلیون و ۹۵ میلیون تومان باقی ماندند، اما در نهایت وانت پیکان و نیسان وانت هم ثبات خود را حفظ کردند و روی ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باقی ماندند. 

حال باید منتظر ماند و دید که تصمیم دولتی‌ها، قیمت‌های بازار خودرو را به کدام سو رهنمون می‌شوند؟

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱
Mehran
۱۱:۳۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
این پراید بشه صد میلیون این ملت میرن میخرن. خب بابا نخرین. تا وقتی تقاضا باشه روز به روز قیمتها میره بالا. همش که نمیره تو جیب صاحب کارخونه. خیلیاش میشه مالیات.
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
بهتره بگیم:2سال بعد....
پراید 50 میلیون و 835 هزار تومان
و 206 با قیمت 143 میلیون و 180 هزار تومان خرید و فروش شد
رحمان
۲۳:۲۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
سلام من امروز شنیدم که اگر کسی بخواهد از ایران خودرو ،پزو پارس بخرد باید کنار پزو سه دستگاه هم پیکان وانت بخرد که مبلغ اینها چیزی نزدیک به 52ملیون تومان می شود این که ظلم بزرگی در حق مات است یا به عبارتی زور گویی محسوب می شود .خواهشن به این مسئله رسیدگی کنید.
رفیق
۲۳:۲۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
داد از غم تنهایی
206 کی شود که باز آیی
در آن لحظه که بمیرم در آرزوی تو باشم ...پژو 206
حالا باید بگم پراید ال ایکس
405
۲۲:۳۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
تازه خریدنش به کنار...
هزینه های جانبیشو نگاه...
قیمت قطعات و نگاه...
قیمت بنزین و نگااه...!
چقدر گرونی،چقدر گروووووونی
هم وطن
۱۹:۴۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
خدایش پراید ارزش 15 میلیون رو داره ؟!
حسین
۲۳:۳۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
من بانظر هم وطن موافقم
ناشناس
۱۹:۴۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
تو خدا خودرو نخرید شاید مشتری نداشته باشن قیمتا پایین بیاد
ali
۱۰:۵۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۱
عزیز من چرا 10 سال بعد،با این شرایط بعید نیست تا 1 ماه آینده این وضعیت پیش بیاد.
علی
۱۹:۲۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
10 سال بعد.........
پراید 50 میلیون و 835 هزار تومان
و 206 با قیمت 143 میلیون و 180 هزار تومان خرید و فروش شد
ناشناس
۱۹:۱۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
اگه کل کارخانه های خودرو با بمب منفجر می شد هم انقدر ماشین گرون نمی شد
سوسنگرد
۱۸:۵۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
سلام
چرا قيمت خودروها اينقدر آومد بالا
*مسئولين چه اقداماتى انجام دادن؟
omid
۱۷:۱۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
به نظر من پژو پارس مياد پايين دست نگه داريد!!!!
tamanna Abbaspour
۱۶:۵۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
قیمت هارو بالا ببرین ما که عادت کردیم ولی حداقل قیمت بدین مردم بفهمن چیکاره ان
علیرضا
۱۵:۴۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
این بازار آشفته خودرو خیلی خوب شکاف طبقاتی رو تو کشور نشون میده.هرکی داره میخره و هرکی نداره باید حسرت بخوره
امیر نظری
۱۳:۳۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
پژو پارس سال هم که روندی افزایشی در پیش گرفته است حالا با ۳۷ میلیون تومان معامله می‌شود تا به این ترتیب ۲ میلیون افزایش قیمت را طی یک هفته برای مشتریانش به همراه بیاورد.

37=27 ؟؟؟؟؟