سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمام انگيزه هاي يحيي و امير در دربي 76

شجاعت يا احتياط، کدام برنده دربي خواهد شد؟

دربي همواره يک بازي خاصي محسوب شده و در فضايي منحصر به فردي برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران در فرهنگ فوتبالي دربي همواره يک بازي خاص محسوب مي شود و در فضاي پيچيده و منحصر به فردي برگزار مي شود اما آنچه که باعث مي شود دربي جذاب شود و تماشاگران از آن لذت ببرند يا يک بازي معمولي را شاهد باشيم، مربيان هستند.

در واقع مربيان به دليل چيدمان بازيکنان و اتخاذ شيوه بازي نقش بسيار مهم و تأثيرگذاري در دربي دارند. انگيزه هاي امير قلعه نويي و يحيي گل محمدي به عنوان مربيان حال حاضر استقلال و پرسپوليس در دربي 76 متفاوت است و همين مسأله مي تواند روند بازي 2 تيم را تحت تأثير قرار دهد. قلعه نويي به عنوان يک مربي با تجربه که رکورد بسيار جالبي در دربي تهران دارد، نمي خواهد بازنده بازي بزرگ سال باشد تا هم رکوردش را حفظ کند و هم در جمع مدعيان باقي بماند اما شرايط يحيي گل محمدي کاملا متفاوت است چرا که او به عنوان سرمربي اولين دربي زندگي اش را تجربه مي کند، ديداري که مي تواند براي او حکم کيميا را داشته باشد.

ابتدا در مورد امير قلعه نوعي و انگيزه هايش صحبت کنيم سرمربي استقلال در ليگ دوازدهم حرفه اي مجموعه بسيار خوبي را در اختيار داشته و با کسب نتايج مطلوب، در حال حاضر صدرنشين ليگ است قلعه نويي که مرد باتجربه اي در دربي تهران محسوب مي شود، تا کنون مقابل پرسپوليس، در اين بازي بزرگ شکست نخورده و يک رکورد جاب را تا اين لحظه ثبت کرده است. کاملا طبيعي است که امير به واسطه شرايط تيمش در حال حاضر نباختن را در اولويت قرار دهد چرا که کسب يک امتياز براي او ومجموعه اش نتيجه بدي نخواهد بود و مي تواند هم استقلال را در جمع مدعيان حفظ کند و هم رکورد اميرپا برجا بماند.

قلعه نويي تبعات شکست در دربي را به خوبي مي داند و کاملا يقين دارد که باخت احتمالي در دربي مي تواند تمام آنچه که در اين فصل به دست آورده را به فنا بدهد و به دست نابودي بسپارد پس طبيعي است که سرمربي استقلال کاملا احتياط کند و شيوه هجومي را در دستور کار تيمش قرار ندهد. در واقع امير در اين ديدار نمي خواهد ريسک کند هرچند که طبيعي است نيم نگاهي هم به پيروزي خواهد داشت.

اما يحيي گل محمدي سرمربي جوان پرسپوليس براي دربي 76 انگيزه هاي بسيار بالايي دارد. او که براي اولين بار است دربي پايتخت را به عنوان سرمربي تجربه مي کند، در مصاحبه هايش اشتياق و انگيزه اش را براي پيروزي مقابل رقيب سنتي اش نشان داده و اعلام کرده که با 2 گل استقلال را مي بريم. اين اظهارنظر يحيي ثابت مي کند که او به دنبال 3 امتياز دربي است چرا که با اين برد و بازي عقب افتاده اي که مقابل گهر دورود دارد، مي تواند جهش بسيار خوبي در جدول داشته باشد و تيمش را در جمع مدعيان قرار دهد. يحيي گل محمدي به واسطه سالها حضور در فوتبال ايران و پرسپوليس، ارزش و اهميت پيروزي در دربي را مي داند و به همين دليل تلاش مي کند تا تيمش برنده دربي 76 باشد.

پرسپوليس با هدايت يحيي گل محمدي در بازي هاي گذشته فوتبال زيبا و هجومي را ارائه کرده و همواره به برد و کسب 3 امتياز فکر کرده و اتفاقا نتايج مطلوبي هم به دست آورده است. يحيي براي ادامه روند خوبي که داشته البته قرار گرفتن در جمع تيم هاي بالاي جدول، نياز مبرم به 3 امتياز دربي دارد و تلاش خواهد کرد استقلال را شکست داده و روزهاي بهتري را با پرسپوليس تجربه کند.

انگيزه هاي مربيان 2 تيم اين پيش زمينه فکري را به وجود مي آورد که استقلال محتاط و پرسپوليس شجاع را در دربي 76 خواهيم ديد اما تمام اين مسائل پيش بيني هاي ما از بازي بزرگ سال است چرا که همانطور که گفتيم دربي يک بازي خاص با فضايي ويژه است و هرگز نمي توان پيش بيني کرد که چه اتفاقي روز بازي خواهد افتاد.

روي کاغذ و در معادلات طبيعي فوتبال قلعه نويي بايد به حفظ رکورد خود و ادامه صدرنشي اش در ليگ فکر کند و يحيي بايد دنبال 3 امتياز دربي باشد تا پرسپوليس به آينده اي روشن اميدوارتر شود اما در دربي هر لحظه اتفاق جالب و خاصي رخ خواهد داد که مي تواند تمامي معادلات و پيش فرض هاي قبل از بازي را در هم بشکند و باعث تعجب همگان شود. اتفاقاتي مثل گل ثانيه 30 علي سامره يا هت تريک ايمون زايد در 10 دقيقه که با هيچ معادله اي در فوتبال جور در نمي آيد اما دربي به دليل همان جو خاصي که دارد، خالق چنين اتفاقات عجيبي است.

دربي 76 نزديک است و اميدواريم شاهد يک بازي جذاب باشيم اميدواريم قلعه نويي برخلاف پيش بيني ما تيمش را هجومي بچيند و دنبال کسب 3 امتياز باشد و يحيي هم همانطور که گفتيم جاه طلب باشد و پرسپوليس را با ترکيبي دفاعي به ميدان نفرستد بلکه دنبال برد باشد، شجاعت امير و يحيي کمک خواهد کرد تا يک دربي جذاب و پرگل را شاهد باشيم هواداران 2 تيم هم از ديدن يک ديدار سراسر هجومي لذت خواهند برد و کمک خواهند کرد تا تيم محبوب شان برنده بازي بزرگ سال باشد./آق
برچسب ها: دربی ، امیر ، یحیی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.