سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام؛

مقدمات‌ راه‌اندازی بورس انرژی نهایی شد‌

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در آینده‌ای نزدیک شاهد رشد دو برابری حضور بخش خصوصی در صنعت برق می‌شویم و این رقم به ۸۰ درصد می‌رسد.


علی آقامحمدی ‌در حاشیه دومین همایش فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کار در تجارت انرژی الکتریکی در محل هتل پردیسان در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهدافزود: در حال حاضر در صنعت برق، سرمایه‌گذاری خوبی شده و به جرأت می‌توان گفت به خودکفایی در این بخش رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: طبیعی است که سرمایه‌گذاری در برق در شرایط تحریم می‌تواند تولید ناخالص ملی را افزایش دهد و صادرات آن نیز ارزآوری کند.

آقامحمدی با بیان اینکه صنعت برق یکی از صنایع پیشتاز است، خاطرنشان کرد: انرژی و به ویژه صنعت برق در شرایط تحریم می‌تواند کارآمدی بالایی داشته باشد، اما باید راهکارهایی در مسیر رشد و توسعه آن طراحی کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: خوشبختانه بخش خصوصی در حوزه انرژی بسیار نظام‌مند وارد شده و طبق گزارشات وزارت نیرو، رقمی حدود 40 درصد تولید برق در دست بخش خصوصی است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود این رقم در آینده‌ای نزدیک با رشد دو برابری به 80 درصد برسد.

آقامحمدی با اشاره به وضعیت بورس انرژی در کشور گفت: مقدمات برای اجرایی شدن بورس انرژی نهایی شده و به زودی قسمت بورس برق راه‌اندازی می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: فضای بورس برق فضای کاملاً رقابتی است و این اصل رقابت کمک شایانی به توسعه رقابت، اعتدال عرضه و تقاضا و رضایت‌مندی مشتری می‌کند.

وی تأکید کرد: هدفمندی یارانه‌ها تأثیر مثبتی بر اصلاح الگوی مصرف انرژی داشته و به این وسیله توانسته‌ایم، هدررفت انرژی را مانع شویم.

آقامحمدی در پایانیادآور شد: هدفمندی یارانه‌ها در کنار الگوسازی صحیح مصرف و نهادینه کردن آن در فرهنگ عمومی عامل اساسی در مسیر توسعه انرژی و بهینه‌سازی آن است./س


برچسب ها: عضو ، مجمع ، تشخیص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.