سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درماتیت آتوپیک چیست؟

درماتیت آتوپیک یک بیماری پیچیده پوستی است که حدود دو درصد مردم جامعه را درگیر می کند.

 دکتر عباس انتظاری، متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: درماتیت آتوپیک یکی از بیماری های پیچیده است که بشریت با آن مواجه است.
 
وی تصریح کرد:  این بیماری به طور  معمول در  افرادی مشاهده می شود که  سابقه خانوادگی یک بیماری التهابی و آلرژیک نظیر بیماری آسم ، تب و یا اگزما وجود داشته باشد.

 دکتر انتظاری بیان کرد:  این بیماری التهابی مزمن و تکرار شونده است و به طور معمول با خارش های بسیار شدید همراه است.

 این متخصص متذکر شد:  حدود دو درصد مردم جامعه مراجعه می کنند و علی رغم مطالعات انجام شده هنوز مکانیسم دقیق ناشناخته است ولی به نظر می رسد یک بیماری چند عاملی با زمینه ژنتیکی باشد که عوامل روحی و روانی می تواند علایم آن را تشدید کند.
 
دکتر انتظاری خاطر نشان کرد: در سنین مختلف با علایم مختلفی این بیماری همراه است اما خشکی پوست بارزترین علامت این بیماری بوده و به طور اکید توصیه می شود این افراد از مصرف صابون خودداری کنند و طبق نظر پزشک از شوینده های غیر صابونی استفاده کنند.

وی به افراد مبتلا به این بیماری توصیه کرد: بهترین پوشش برای بیماران لباسهای تهیه شده از نخ خاص است و از  پوشیدن لباسهای پشمی ،‌ نایلونی و یا سایر موارد خودداری  شود./ح

برچسب ها: درماتیت ، آتوپیک ، پوست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.