سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاریجانی در بدو ورود به تهران:

تاسيس پارلمان كشورهاي اسلامي در اجلاس سودان مطرح شد/ تاكيد بر حل ديپلماتيك مسئله سوريه

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاري اجلاس بين‌المجالس اسلامي در سودان گفت: انقلاب‌های اخیر منطقه، مسئله صلح‌آمیز هسته‌ای و خصوصا ترور دانشمندان هسته‌ای ايران در اجلاس سودان طرح شد که محکومیت این اقدامات از سوی کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس را به دنبال داشت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئيس مجلس شوراي اسلامي عصر امروز(چهارشنبه) در بدو ورود به كشور و در پاویون فرودگاه مهر‌آباد در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر به سودان و حضور در اجلاس بين‌المجالس اسلامي گفت: یکی از اقدامات موثر در روابط کشورهای اسلامی برگزاري کنفرانس بین‌المجالس کشورهای اسلامی است که قطعا موجب پیوند این کشورها خواهد بود.

وی در ادامه افزود: در این اجلاس کمیته‌های بین‌المجالس کشورهای اسلامی راجع به فلسطین، حقوق بشر، مسائل زنان و مسائل اقتصادی، سیاسی و ... به گفتگو پرداختند که تمامی این مسائل در کمیته‌های مختص خود بررسی می‌شود.

لاریجانی تصریح کرد: در این کنفرانس مقامات کشورها گزارشات خود را راجع به مواضع فلسطین ارائه داده و دیدگاه‌های روشن و خوبی داشتند و این موضوع بیانگر این است که مسئله فلسطین در بین کشورهای اسلامی همواره مسئله‌ای زنده و پویا است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع سوریه در این اجلاس مورد بررسی قرار گرفت و بر حل مسائل سوریه با تکیه بر دیپلماسی تاکید و دیدگاه‌های جنگی و دخالت‌جویانه نقد شد.

وی اضافه كرد: در این اجلاس همچنین انقلاب‌های  اخیر منطقه، مسئله صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و مخصوصا ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان مطرح شد که محکومیت این اقدامات از سوی کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس را به دنبال داشت.

لاریجانی افزود: در این اجلاس مسئله تاسیس پارلمان کشورهای اسلامی مطرح و قرار شد در این راستا مطالعاتی صورت گرفته و این طرح مورد بررسی قرار گیرد. همچنین در مورد حضور زنان در فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و ... و جلوگیری از رفتارهای مغرضانه با زنان در کشورها بررسی شد.

رئیس مجلس با اشاره به دستاوردهای این سفر گفت: این سفر فرصتی را فراهم آورد که در کنار روسای مجالس کشورها گفتمانی صورت بگیرد و تلاش کردیم که مذاکرات سازنده‌ای انجام دهیم؛ همچنین با مسئولین کشور برادر و دوست‌مان سودان از جمله رئیس‌جمهور و معاون اول وی ملاقات و مذاکراتی صورت گرفت که این مذاکرات در راستای همکاری‌های دو جانبه اقتصادی، تبادلات اطلاعات و همکاری در زمینه‌های تکنولوژی و ... انجام شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه دولت سودان موضع قابل ملاحظه‌ای در حمایت از ایران دارد، اظهار داشت: مقامات کشور سودان با موضع خود در خصوص حمایت از ایران این فرصت را بوجود آوردند تا بتوانیم در مورد منافع دو کشور مذاکراتی با یکدیگر انجام دهیم چرا كه همواره تلاش شده تا از این فرصت استفاده کنیم و مذکرات همه‌جانبه‌ای داشته باشیم.
انتهای پیام/س2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.