سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اتحادیه دانشگاهها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی:

تبین برنامه جامعه علم و فنون دریایی و اقیانوسی در افق 1404

با توجه به برگزاری اولین کنفرانس علم و فنون دریایی که از امروز 4 بهمن در دانشگاه علم و فنون دریایی خرمشهر برگزار شد، تبین برنامه جامعه علم و فنون دریایی و اقیانوسی در افق 1404 در دستور کار قرار گرفت.

مسعود صدری نسب رئیس اتحادیه و رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در گفتگو با خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت:جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن سواحل طولانی و مجاورت به سه پهنه بزرگ آبی دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان از اهمیت ژئوپلتیک ویژه ای در سطح منطقه ای و بین المللی برخوردار است.

وی افزود: وی با تاکید بر اهمیت راهبردی حوزه دریا و اقیانوس شناسي برای کشور نقش دانشگاهها و مراکز پژوهشی کشور را بسیار با اهمیت دانسته و بر لزوم توجه بیشتر به دریا در برنامه ریزی بلند مدت و میان مدت برای کشور براساس سند چشم انداز 1404 تاکید نمود.

صدری نسب تصریح کرد: دانشگاهها و مراکز پژوهشی برای جبران عقب ماندگی و بی توجهی های پیشین در این حوزه باید معتقدانه، مسولانه و دلسوزانه برای ارتقای سطح علمی کشور در این حوزه کار مضاعف و همت مضاعف انجام دهند.

در ادامه عبدالعلی شرقی دبیر اتحادیه دانشگاهها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:  در این کنفرانس متخصصان و کارشناسان در حوزه های زیست شناسی، فیزیک،شیمی، هواشناسی، زمین شناسی، محیط زیست و آلودگی دریایی، علوم انسانی دریا، هیدروگرافی دریا، مدیریت و مهندسی سواحل خلیج فارس به مدت 2 روز مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد./ع2
برچسب ها: علم ، فنون ، اقیانوسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.