سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات گسترده در سوریه بر ضد تروريست هاي مسلح

موج تظاهرات داخلی سوریه بر ضد مسلحین و درخواست مردمی برای خروج فتنه گران از کشور روز به روز شدت بیشتری می گیرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شام تایمز، موج تظاهرات داخلی سوریه بر ضد مسلحان و درخواست مردمی برای خروج فتنه گران از کشور روز به روز شدت بیشتری می گیرد. در "حلب" که مرکز تجمه مسلحین است و علی رغم اینکه در این شهر مردم از ترس جان خود سکوت کرده بودند اما عمق رنج و درد مردم باعث شد تا آنان دست از جان شسته و در مقر فتنه گران علیه آنان تظاهرات کنند.

این تظاهرات که هدف از آن خروج آشوبگران از سوریه است، فقط به دلایل امنیتی و مشعیتی است بلکه مردم با فریادهای خود از توهین بیگانگان و مزدوران به آداب و رسوم و اعتقادات، و بی احترامی به جامعه سوریه نیز به فغان آمده اند.

شام تایمز در تشریح تظاهرات حلب نوشت: طبق اظهارت شاهدان عینی اعتراضات بدون هماهنگی قبلی صورت گرفت، مردم از زورگیری و وقاحت فتنه گران به تنگ آمده اند، به همین دلیل به یکباره اهالی چهار محله "میسر، قاضی عسکر، مرجه، و صالحین" دست به دست هم داده و فریاد انزجاز از مسلحین را سر دادند و وقتی چهار محله مذکور در یک نقطه به هم رسیدند صدای مهیب تنفر از فتنه گران آسمان را فرا گرفت.

یکی از تظاهر کنندگان محله میسر ابراز داشت که به اصطلاح انقلابیون مردم را به گلوله بستند که در این بین دو تن جان خود را از دست دادند.

این در حالی است که ارتش سوریه نیز همگام با اعتراضات مردمی به پاکسازی محله به محله شهرهای سوریه از لوث مسلحین می پردازد. در "غوطه شرقی، نشابیه، صالحیه، دیر العصافیر" که همگی از محله های "دمشق هستند ارتش توانست مسلحین را در هم کوبد تعدادی را کشته، زخمی و دستگیر کند و بقیه را نیز فراری دهد.

در شهرهای "دوما، داریا، ذیابیه، بحدلیه، و حمص" نیز یگان های ارتش سوریه بسیاری از تروریست ها را از پا در آورده و توانستند تسلط خود بر محله های "کفرعایا، سلطانیه" گسترش دهند. ارتش سوریه بدون خستگی در حال توسعه عملیات خود و پاک سازی شهرها از وجود فتنه گران می باشد.

گفتنی است، پناهگاه "یرموک" هنوز در سیطره مسلحان است و کسانی که توانسته اند از آنجا فرار کنند اوضاع آن را وخیم توصیف کرده اند.


برچسب ها: سوریه ، تظاهرات ، مسلح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.