سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده نیروهای ناتو در کابل از اتهام داشتن روابط غیراخلاقی تبرئه شد

فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان از اتهام تخلف انضباطی در ارتباط با ارسال ایمیل‌های "نامناسب" برای یک زن آمریکایی تبرئه شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بي بي سي، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که اداره بازرسی کل این وزراتخانه پس از رسیدگی به ماجرای ارتباط ژنرال جان آلن که خود داراي همسر و دو فرزند است، فرمانده نیروهای اعزامی ناتو به افغانستان، با یک زن آمریکایی، نتیجه گرفته است که ژنرال آلن از مقررات و ضوابط ناظر بر رفتار اعضای نیروهای مسلح آمریکا تخطی نکرده است.

این تحقیقات به ماجرای ارسال صدها ایمیل توسط ژنرال آلن برای زنی به نام "جیل کلی"، ساکن ایالت فلوریدا در آمریکا ارتباط دارد که در جریان رسیدگی به روابط ژنرال دیوید پترائوس، رئیس سابق سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا - سیا - با یک زن دیگر در اواخر سال گذشته آشکار شد.
 
گزارش‌های بعدی نشان داد که ژنرال آلن هنگام خدمت در ایالت فلوریدا بین سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۱ با "کلی" آشنا شده و ظاهرا ارتباط خود با او را از طریق ارسال صدها ایمیل حفظ کرده بود.
 
کلی متاهل است و پس از انتشار گزارش‌های مربوط به تبادل ایمیل با ژنرال آلن، با صدور اطلاعیه‌ای توسط همسرش تاکید کرد که رابطه او و جان آلن از حد دوستی متعارف تجاوز نکرده و به زندگی زناشویی دو طرف خدشه‌ای وارد نساخته است.
 
ابهاماتی که روابط جان آلن و کلی ایجاد کرده بود باعث شد تا باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، انتصاب این ژنرال آمریکایی به سمت سرفرمانده نیروهای ناتو در اروپا را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش وزارت دفاع آمریکا، با وجود تبرئه جان آلن از اتهام تخطی از ضوابط انضباطی و اخلاقی، هنوز در مورد انتصاب او به سمت جدید در ناتو تصمیمی گرفته نشده است.

برچسب ها: ناتو ، جان آلن ، تبرئه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.