سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش استرس اولین گام برای جلوگیری از شوره سر

یک متخصص پوشت و مو گفت: اولین مرحله برای درمان شوره سر، جلوگیری از استرس است.

به گزارش خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران؛ دکتر کشاورز با بیان این مطلب گفت: شوره سر زماني بيماري تلقي مي‌شود كه ميزان رشد سلول‌ها از حالت طبيعي بالاتر رفته باشد. به اين معني كه سلول‌هاي پوست به طور دائم در حال رشد، ريزش و تشديد يافتن هستند.

وی افزود: اين پوسته‌ها و شوره‌ها مي‌تواند خشك و در بعضي موارد چرب و چسبيده به كف سر بوده و گاهي همراه با سوزش و خارش باشد.

استاد دانشگاه علوم پزشكي بقيه‌الله با بیان این که در بسياري از موارد شوره فقط در سر نيست، تصریح کرد: در گوش، كناره‌هاي بيني، ابرو و در بعضي آقايان در صورت و ريش پديد مي‌آيد. كساني كه هر روز ريش خود را مي‌تراشند، از قرمزي و سوزش صورت خود گله مي‌كنند و حتي شوره مي‌تواند در كشاله ران و زير بغل نيز ديده ‌شود.

وی در خصوص درمان شوره سر ابراز داشت: درمان‌هاي موجود شامل استفاده از انواع شامپوها و قطره‌هايي است كه توسط پزشك تجويز مي‌شود. اينها تسكين خوب اما موقتي است و بعد از مدتي ممكن است دارو اثر خود را نداشته باشد در شوره‌هاي وسيع ممكن است داروهاي خوراكي توصيه شود كه البته به علت عوارضي كه اين داروها دارد، لازم است مصرف آن محدود شود.

دکتر کشاورز خاطرنشان کرد: اولين مرحله درمان به كاهش استرس مربوط مي‌شود، توجه به تغذيه (مواد آلرژي‌زا) نيز از مواردي است كه بايد به آن توجه شود. البته مصرف سيگار و دستكاري شوره باعث بدتر شدن ضايعات مي‌شود كه براي درمان موثر بايد از اين موارد جلوگيري شود./ح

منبع وبدا
برچسب ها: شوره سر ، استرس ، شامپو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.