سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمايت اشتون از اقدامات تجاوزگرانه فرانسه

مسئول سياست خارجه اتحاديه اروپا گفت اين اتحاديه از اقدامات فرانسه در کشور مالي حمايت مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، کاترين اشتون بعد از سفر يک روزه به پرو و ديدار با "هومالا" رئيس جمهور اين کشور، روز سه شنبه در نشست خبري خود در شهر ليما گفت: در ديدار صبح امروز با رئيس جمهور اولانتا هومالا درباره طيف وسيعي از مسائل بين المللي گفتگو کرديم. جاي شگفتي نيست که اوضاع مالي نيز در صدر محورهاي گفتگو قرار داشت. من، اقداماتي را که اتحاديه اروپا در مالي انجام داده است، براي رئيس جمهور تشريح کردم. البته اين اقدامات مبتني بر نقشه راهي است، که همان طور که مي دانيد، آشکارا گفته ام مشتاقانه، قصد اجراي آن را داريم. 

اشتون افزود اکنون که با شما سخن مي گويم ژنرال فرانسوا لِکونيتر داخل مالي است و در راستاي مأموريت مد نظر ما تلاش مي کند. همان طور که انتظار مي رود، ما با جامعه اقتصادي کشورهاي غرب آفريقا (اکواس) همکاري نزديکي داريم و من نيز براي برگزاري نشست وزرا در پنجم ماه فوريه فراخوان داده ام. اين نشست با همکاري سازمان ملل، همه شرکاي کليدي را که بايد با آنها همکاري داشته باشيم، در بروکسل گردهم مي آورد. کريستالينا جورجيوا کميسر اتحاديه اروپا (براي همکاري بين المللي و واکنش به بحران) نيز امروز به باماکو رفته است. 

مسئول سياست خارجه اتحاديه اروپا افزود اين مسئله اي است که در چند روز اخير، آن را در چارچوب تلاش هايي موسوم به «خط مشي بحران» بررسي کرده ايم. بدين منظور گروه هاي مختلف از سراسر اتحاديه اروپا گرد هم آمدند تا درباره گام هاي بعدي به بحث و تبادل نظر بپردازند. البته اين نشست به درخواست من هفته گذشته و همچنين اين هفته برگزار شد. همه اين تلاش ها نيز در حمايت از ايجاد راهبردي جامع تر صورت گرفته است.

کاترين اشتون افزود ما به اهميت اقدامات فعلي فرانسه آگاهيم و در نشست اضطراري شوراي امور خارجه (اتحاديه اروپا) که هفته گذشته برگزار شد، کاملاً از اقدامات فرانسه حمايت شد. اما همه اين تلاش ها بايد به صورت اقدامات گسترده تر در بيايد و راهکاري بلند مدت را به همراه داشته باشد. ما نيز در هفته ها و ماه هاي پيش رو، نقش بسيار کليدي و فعالي را در اين زمينه ايفاء خواهيم کرد. 


برچسب ها: اشتون ، فرانسه ، مالی ، اروپا ، حمایت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.