سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پلاتینی: تبانی، مرگ فوتبال است/ ورود تکنولوژی به فوتبال، مقرون به صرفه نیست

رئیس کل اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) معتقد است تبانی در فوتبال تهدید کننده ترین آفت در آینده ی این ورزش است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری یوفا، رئیس کل اتحادیه ی فوتبال اروپا (یوفا) میشل پلاتینی در ارتباط با خطراتی که تبانی و نژاد پرستی برای فوتبال به وجود خواهند آورد صحبت کرده است.
او معتقد است هیچ آفتی بیشتر از تبانی آینده ی فوتبال را تهدید نمی کند و در این میان نیز رفتار بوآتنگ پس از توهینات نژاد پرستانه نسبت به او در دیدار دوستانه ی آث میلان ستوده و آنرا کاملا قابل پیش بینی و درست ارزیابی کرد.
با این حال پلاتینی هنوز تبانی را بزرگترین تهدید برای آینده ی فوتبال می داند. او در این رابطه گفت: اگر روزی به تماشای یک مسابقه برویم در حالی که نتیجه ی آنرا از پیش می دانیم آن زمان، روز مرگ قطعی فوتبال است.
این مدیر 57 ساله در ادامه گفت: نژاد پرستی و این قبیل مسائل تنها فوتبال را تهدید نمی کند بلکه کل اجتماع را مورد تأثیر قرار می دهد. اما در سوی دیگر ما به شدت نگران تبانی در فوتبال هستیم.
پلاتینی در مصاحبه ای با یک شبکه ی رادیویی اروپایی همچنین به سوالاتی در ارتباط با جام جهانی 2022، قوانین مالی و تکنولوژی ویدئو و خط دروازه نیز پاسخ داد.
پلاتینی که در خرداد ماه اعلام کرده بود بازیکنانی که به علت توهینات نژاد پرستی در حلول بازیهای یورو 2012 زمین را ترک کرده بودند جریمه خواهند شد. این بار رفتار بازیکنان آث میلان و به خصوص بوآتنگ را ستود.
او از این رفتار بازیکنان آث میلان و ترک زمین آنها حمایت کرد و گفت این رفتار کاملا قابل قبول است.
وی در این ارتباط گفت: این رفتار بی نظیر بود من آنرا بسیار دوست داشتم. من حتی با رؤسای آث میلان تماس گرفتم و به آنها به خاطر رفتارشان تبریک گفتم.
پلاتینی در پاسخ به صحبت های بلاتر، دبیر کل فیفا که در خواست تصویب قانون جدیدی برای مبارزه با نژاد پرستی در فوتبال شده بود گفت: ما در حال حاضر به دنبال قوانین بر خورد با تیم یا بازیکنان خاطی در این ارتباط هستیم./مح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.