سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پی اعتراض برخی مربیان داخلی به حق الزحمه دریافتی

داور زنی: حقوق رئیس جمهور هم کمتر از مربیان خارجی است

چندی است که برخی مربیان ایرانی تیمها ساحلی والیبال نسبت به نداشتن قرار داد با فدراسیون معترض هسنتد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: سر مربی تیم ملی نوجوانان کشورمان مدعی شده که مسؤلان فدراسیون و کمیته ملی المپیک باید با وی قرارداد سالیانه منعقد کرده و ماهیانه مبلغی را به عنوان حقوق برای وی در نظر بگیرند.

این امر در حالی است که مسؤلان فدراسیون والیبال بدون عقد قرار داد و با دادن ابلاغ با مربیان داخلی همکاری می کنند، این امر در حالی است که تا کنون در این خصوص هیچ مشکلی بوجود نیامده است.

برای روشن شدن وضعیت مربیان داخلی و چگونگی همکاری با آنها با محمد رضا داور زنی هم صحبت شدیم؛

رئیس فدراسیون والیبال در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:  تیم های ملی والیبال کشورمان در رده های سنی مختلف و در 2 بخش بانوان و پسران دارای تعداد زیادی اعضای کادر فنی هستند به طور میانگین باید گفت در کنار هر تیم ملی ما 12 نفر به عنوان اعضای کادر فنی حضور دارند که در یک نگاه اجمالی تعداد آنها به 70 نفر می رسد.

وی خاطر نشان کرد: ما بر اساس ابلاغی که برای هر یک از افراد کادر فنی صادر می کنیم برای آنها حق الزحمه خاصی در نظر گرفته ایم البته در حال حاضر برخی سر مربیان به طور ماهیانه با توجه به شرایط موجود از ما حقوق می گیرند.

وی گفت: مربیان فعال در تیمهای ملی ما باید بدانند که توان مالی فدراسیون با باشگاهها متفاوت است، به هیچ نباید مربیان داخلی از نظر رقم قرار داد خود را با خارجی ها مقایسه کنند. این قیاس بسیار غلط است.
رئیس فدراسیون والیبال در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر استدلال برخی مربیان، استدلالی غلط است اگر بخواهیم آن را درست در نظر بگیریم پس تمامی مسؤلان وزارت ورزش، معاونین و حتی رؤسای فدراسیون ها هم بگویند که حقوق ما هم نباید از مربیان خارجی تیمهای ملی رشته های مختلف کمتر باشد. اگر نگاهی کلی به این مقوله داشته باشیم حتی حقوق رئیس جمهور هم کمتر از مربیان خارجی است.

داورزنی تصریح کرد: معترضان باید بدانند که سطح در آمد ارزی افراد در کشورهای مختلف متفاوت است و قیاس اصلا در این مورد قابل قبول نیست.

وی در پاسخ این سؤال که چرا در برخی رشته ها شاهد عقد قرار داد فدراسیون ها با مربیان داخلی هستیم؟ گفت: در رشته های دیگر مثل کشتی، تکواندو و ... تعداد اعضای کادر فنی تیمها را حداکثر 10 نفر تشکیل می دهند ولی در والیبال 70 نفر درگیر بوده و در خدمت تیم ملی هستند. ما نمی توانیم با تمامی آنها بر مبنای اینکه چرا با ولاسکو قرار داد بسته ایم، قرار داد ببندیم. فدراسیون وظیفه رفع مشکل مالی افراد را ندارد.

رئیس فدراسیون والیبال تصریح کرد: اگر در خصوص حقوق افراد فعال در والیبال خرد شویم به این نتیجه می رسیم که حقوق یک والیبالیست در دسته زیر گروه از حقوق وزیر ورزش، دبیر فدراسیون و دیگر افراد فعال در امور اجرایی و مدیریتی بیشتر است.

اگر کسی می خواهد کار حرفه ای بگیرد باید با باشگاهها وارد مذاکره شود ما به هیچ عنوان مانع این گونه رفتارهای حرفه ای نمی شویم.
 
مربیان کره جنوبی رایگان در خدمت تیم ملی هستند

داورزنی یا آور شد: کشور کره جنوبی که در رشته والیبال برای تیمهای ملی خود به طور رایگان فعالیت می کنند. این امر در حالی است که ما به مربیان خود حق الزحمه می دهیم.

وی یادآور شد: برای اولین بار نیست که تیم ملی والیبال نوجوانان ایران عنوان قهرمانی قاره آسیا را کسب کرده است ما در کارنامه خود شش دوره قهرمانی قاره کهن را داریم.

ضمن احترام خاصی که برای مربیان داخلی قائل هستیم باید بگویم که شرایطمان اجازه نمی دهد که حقوق آنها را تا مبلغ مورد دلخواهشان افزایش دهیم.

وی گفت: در باشگاهها شرایط نسبت به تیم ملی متفاوت است، در داخل کشور برای کادر فنی تیم ملی افزایش حقوق مقدور نیست باید سرمربیان این مسأله را درک کرده و بپذیرند. این امر در حالی است که مسابقات جهانی نوجوانان از فروردین ماه تا تیر ماه سال آینده طول می کشد، سر مربی و اعضای کادر فنی این تیم می توانند برای کسب در آمد پس از این مسابقات با باشگاهها وارد مذاکره شوند.
 
 باز هم می گویم:شاید یا بازیکن درجه سه در لیگ دسته یک حقوق دریافتی اش بیشتر از مسؤلان عالی رتبه باشد ولی در سطح فدراسیون ها توان پرداختی حقوق به کادر فنی و پرسنل فدراسیون در حد محدودی است ما نمی توانیم به آنها نگاه باشگاهی و خارجی داشته باشیم.

لیگ فدراسیون والیبال در خصوص ادغام دیدار نخست تیم ملی ایران با مسابقات لیگ جهانی و چگونگی پخش مستقیم این دیدارها گفت: طبق اساسنامه لیگ جهانی این مسابقات باید به طور مستقیم از شبکه 3 پخش شود، با توجه به همزمانی با روز انتخابات ریاست جمهوری، طبق هماهنگی که با وزارت کشور خواهیم کرد از آنها می خواهیم که در سالن 12 هزار نفری را هم به عنوان یکی از ستادهای انتخاباتی معرفی خواهند کرد تا کسانی که برای دیدن بازی به سالن آزادی می آیند بتوانند به راحتی در انتخابات هم شرکت کنند.

مشاوره ربادنگو سالانه نیست

رئیس فدراسیون والیبال اظهار داشت: ما برای اولین سال است که میزبان لیگ جهانی هستیم نمی خواهیم ضعیف عمل کنیم. برای اجرای هر چه بهتر استانداردهای بین المللی از "ربادنگو" دعوت به همکاری کرده ایم.

وی گفت: مشاوره "ربادنگو" به طور موقت و در مجموع 30 روز است. این امر در حالی است که میزبانی لیگ جهانی شرایط خاصی دارد که ما باید از این مورد کارنامه قبولی بگیریم.

شرایط بحرانی مالی را سپری می کنیم

داورزنی خاطر نشان کرد: ما هم اکنون از نظر مالی در شرایط بحرانی هستیم سعی داریم به نحو مطلوب این دوران را مدیریت کنیم اما بر اجرای هر چه بهتر برنامه ها نیاز به حمایت دوست و دستگاههای مختلف داریم، ویترینی که در مسابقات لیگ جهانی به نمایش گذاشته می شود والیبال و به طور کلی ایران را به نمایش می گذارد./با

برچسب ها: والیبال ، اعتراض ، مربیان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.