سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

تولید علم و جنبش نرم‌افزاری به ایران وجهه بین‌المللی بخشیده است

رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل گفت: تولید علم و جنبش نرم‌افزاری در این کشور در سه دهه گذشته به شاخصه و وجهه جمهوری اسلامی ایران چهره بین‌المللی بخشیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ ولی‌الله خوش‌طینت امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی دهه فجر دانشگاه‌های استان اردبیل افزود: تولید علم که زمینه‌ساز تولید ثروت و قدرت به شمار می‌رود در عرصه جهانی و بین‌المللی قدرتی بی‌نظیر به شمار می‌رود که جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر با دستیابی به این قدرت بی‌نظیر همراه با علم و دانایی توانسته است صلابت خود را به رخ بکشد.

وی گفت: دانشگاه‌ها پرچمدار نظریه‌پردازی و تولید علم و اندیشه هستند و قطعاً این نقش دانشگاه‌ها در سه محور اساسی اساتید و نخبگان، دانش‌پژوهان و دانشجویان و مسئولان و کارگزاران جامعه می‌تواند ظهور و بروز پیدا کند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل همچنین افزود: در این راستا اساتید و نخبگان در آگاهی از علوم روز و بازسازی آن متناسب با تعالیم اسلامی و نوآوری‌های علمی بستر تحول در این حوزه را فراهم کرده‌اند تا دانشجویان با فراگیری دستاوردهای علمی و همراهی اساتید در مسیر شکوفایی و به ثمر رسیدن جنبش‌‌ها فعالیت کنند.

خوش‌طینت گفت: ما در دهه چهارم حیات طیبه انقلاب اسلامی که دهه عدالت و پیشرفت به شمار می‌رود بیش از هر زمان دیگر به قدرتمندی در حوزه علم نیاز داریم و معتقدیم هر چقدر در این زمینه سرمایه‌گذاری شود سود‌آوری و سود‌دهی آن به نفع همه خواهد بود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل در ادامه با بیان اینکه هنوز امکان توسعه علمی و فناوری‌های جدید به شکل مطلوب فراهم است، افزود: هر چند برخی‌ها سعی می‌کنند ماهیت انقلاب اسلامی را غیر از آن ماهیتی که بر آن تاکید می‌شود معرفی کنند اما ضرورت دارد بیش از گذشته در مسیر توسعه همه جانبه گام برداشته شود تا بتوان بستر حرکت و توسعه شتاب‌آلود را فراهم کرد./س

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، علم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.