سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم مقام سازمان نظام پزشکی:

جای خالی بخش خصوصی در درمان آندومتریوز دیده می شود

قائم مقام سازمان نظام پزشکی با بیان این که برای درمان آندومتریوز نیازمند نظام غربالگری هستیم گفت: جای خالی بخش خصوصی در عرصه درمان دیده می شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر علی رضا زالی قائم مقام سازمان نظام پزشکی با بیان این که نظام سلامت به عرصه بیماری آندومتریوز نیازمند بازنگری است گفت: دست اندرکاران عرصه سلامت طی سال های آینده باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به این که بخش خصوصی نیز باید در عرصه تشخیص و درمان آندومتریوز تلاش مضاعفی داشته باشد اظهار کرد: جای خالی انجمن آندومتریوز در این عرصه دیده می شود.

وی یادآور شد: انجمن آندومتریوز می تواند در راستای تمام مسائل تخصصی نقش موثری داشته باشد که امیدواریم به زودی این انجمن تشکیل شود.

قائم مقام سازمان نظام پزشکی در ادامه با بیان این که به نظر می رسد آندومتریوز فراتر از یک بیماری باشد تصریح کرد: آندومتریوز یک بیماری سیستماتیک بود و هنوز ابهامات بسیاری در فیزیوپاتولوژی آن دیده می شود.

وی با اشاره به این که آلودگی هوا ، تغذیه ،کمبود ویتامین در بروز بیماری آندومتریوز نقش موثری دارند هنوز هیچ تصویر فیزیوپاتولوژی از آندومتریوز نداریم .

دکتر زالی ادامه داد: بخش بسیار بزرگی که پژوهشگاه باید بر روی آن توجه ویژه نمایند طراحی یک نظام غربالگری برای تشخیص و درمان آندومتریوز است تا زمان تشخیص با فاصله زیادی صورت نگیرد. .

قائم مقام سازمان نظام پزشکی یادآور شد: باید در آینده به سمت شناخت کامل عوامل تاثیرگذار در بیماری آندومتریوز برویم زیرا در حال حاضر تشخیص و درمان آندومتریوز سنتی بوده و نیازمند پروتکل دقیقی می باشد .

وی با بیان این که طی سال های گذشته عملکرد در حوزه های بیماری محافظه کارانه بوده تصریح کرد: امروز باید روش درمانی پیشرفته تر و سریع تر پیش بروند .

وی اظهار کرد: هر چند آمار دقیقی در مورد مبتلایان به آندومتریوز نداریم ولی به نظر می رسد نرم جهانی سن ابتلا به آندومتریوز پایین تر و میزان ابتلا بیشتر باشد که برای موفقیت و درمان نیازمند همکاری و همگرایی گروه های پزشکی هستیم.

زالی در پایان با بیان این که جای خالی بخش خصوصی در درمان آندومتیوز خالی است گفت: پزشکان بسیاری با تلاش های مستمر به جایگاه های خوبی رسیده اند که می توانیم از ظرفیت آنان برای پیشبرد اهداف علمی استفاده نماییم./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.